[font=Arial][size=2][font=Arial]Hej,[/font][/size][/font]
[font=Arial][size=2][font=Arial][/font][/size][/font]
[font=Arial][size=2][font=Arial]Jag har ett problem i mitt 375l akvarium, en Agassizi hane har tagit över hela akvariet.[/font][/size][/font]
[font=Arial][size=2][font=Arial]Här är hela historien från början:[/font][/size][/font]
[font=Arial][size=2][font=Arial]För ca 8 veckor sedan startade jag upp akvariet efter konstens alla regler och de första malarna fick flytta in direkt.[/font][/size][/font]
[font=Arial][size=2][font=Arial]Efter någon vecka så fick ett par Agassizi flytta in och efter ytterligare en vecka så fick ett par Hongsloi flytta in, det blev då ett visst "ställningskrig" mellan de båda hanarna och det blev så småningom Agassizin som drog det längsta stråt. [/font][/size][/font]
[font=Arial][size=2][font=Arial]Efter ytterligare en vecka så dog Hongsloi honan av okänd anledning och detta innebar att Hongsloi hanen slutade helt att stå upp mot Agassizin utan simmade undan så fort han kom nära.[/font][/size][/font]
[font=Arial][size=2][font=Arial]När jag sedan för 2 veckor sedan köpte fler fiskar (Hongsloi 1+4 och Agassizi 1+3) för att försöka få lite bättre balans i akvariet så blev det trots detta den gamle Agassizin som tog kommandot och terroriserar de övriga. [/font][/size][/font]
[font=Arial][size=2][font=Arial]Nu har även den första (största) Hongsloi hanen blivit sjuk och efter det så är det definitivt bara ett revir i hela akvariet och en diktator.[/font][/size][/font]
[font=Arial][size=2][font=Arial]Så till min fråga, vad hade ni gjort?[/font][/size][/font]
[font=Arial][size=2][font=Arial]Jag har funderat på att flytta diktatorn till ett annat akvarium för att låta de andra att etablera sig ordentligt, vad tror ni om det?[/font][/size][/font]
[font=Arial][size=2][font=Arial]Är det någon som har några andra förslag?[/font][/size][/font]
[font=Arial][size=2][font=Arial]MVH/ Per[/font][/size][/font]