Gaffel skrev:I den här delen av landet hade "tonåringar" som pucklar på 5 åringar fått krypa hem..
eriahl skrev:Det var en kvinna som skällde ut dom. Jag är en sån som inte har behov av att slåss. Men att göra så då vete sjutton om han inte förtjänat en örfil iaf. Om inte annat hade moppen varit obrukbar och killen genomblöt med hjälp utav vattenslang eller något
Gaffel skrev:Oviktigt, tonåringar som pryglar småbarn förtjänar att gråtandes krypa hemåt, sen skiter jag i att analysera vidare.
Jag och grabben cyklade ner till effkå(ica) en sen kväll förr förra veckan, han låg väl 20 meter framför mig i svängen när han cyklar in i ett gäng 15-16 åringar som kickar boll mitt i gatan medans dom promenerar framåt, hoppar fram och skämmer grabben så han cyklar omkull och ställer sig över honom och skriker, tror du på fullaste allvar att jag i den situationen lugnt stiger av cykeln och ber killarna att sluta?
Jag går till dörren, öppnar och tittar ut och där står gänget med mammas och pappas bästa barn och trampar och sparkar och spottar på gubben i tyrrolerhat som ligger rakläng i rännstenen nedanför trottoaren.
Det bästa var när en av tjejerna i gänget hysteriskt börjar skrika åt mig att "Du får inte slå oss, vi är barn."
Gaffel skrev:Oviktigt, tonåringar som pryglar småbarn förtjänar att gråtandes krypa hemåt, sen skiter jag i att analysera vidare.
Jag och grabben cyklade ner till effkå(ica) en sen kväll förr förra veckan, han låg väl 20 meter framför mig i svängen när han cyklar in i ett gäng 15-16 åringar som kickar boll mitt i gatan medans dom promenerar framåt, hoppar fram och skämmer grabben så han cyklar omkull och ställer sig över honom och skriker, tror du på fullaste allvar att jag i den situationen lugnt stiger av cykeln och ber killarna att sluta?
En senhöst för typ sju år sedan lubbade jag ner till samma affär(stänger elva på kvällen) kommer kutande ett par minuter i när jag ser ett gäng på 6-8 kids som står på andra sidan gatan i korsningen godhemsgatan/kungsladugårdsgatan och tokskriker, skiter la i dom men ser samtidigt en äldre herre i 90 års åldern som brukade spankulera majorna runt iförd tyrrolerhatt och lodenrock, stödd på käpp med ryggen krökt i 90 graders vinkel typ 50 meter ifrån dom.
In i butiken som är folktom, plockar lite grejer och är i kassan inom nån minut, killen i kassan slår in mina varor och precis när jag ska betala reser han sig upp och säger" Sparkade dom ner honom?" Jag går till dörren, öppnar och tittar ut och där står gänget med mammas och pappas bästa barn och trampar och sparkar och spottar på gubben i tyrrolerhat som ligger rakläng i rännstenen nedanför trottoaren.
Det bästa var när en av tjejerna i gänget hysteriskt börjar skrika åt mig att "Du får inte slå oss, vi är barn."
Gaffel skrev:Ger mig inte in i någon diskussion hurvida mitt handlande var rätt eller inte, gjort är gjort och jag skulle med största sannolikhet göra om det.
eriahl skrev:Vill bara skriva av mig lite. Några av ungarna i området hade vattenkrig med små pistoler. Två killar på eumoppar eller vad det nu var åker förbi och ena får vatten på sig. Han stannar och knuffar omkull sonen som är hela 5år och slår till i magen för att han ska lära sig?! En vuxen i området ser och skäller ut honom rejält. Talar om för oss att säger er son vad som hänt är det sant för det låter ju rätt otroligt. Kanske tur jag inte var där då hade väl polisen kommit och jag varit "boven" Är för att uttrycka det milt upprörd inombords.
Katharina skrev:Det bästa är om man kan sätta sig i respekt utan att tappa greppet.. Alltså vara en riktig, vuxen, stark man/flockledare... :D
Katharina skrev:Ähh.. Du kan ju bara kicka ner dem så är det klart.. Helt coolt och utan att bli en överhettad 40 taggare med starka blåsljud... ;)