Ide´torka!

#1 - 10 maj 2004 17:48
Hej. Jag har köpt ett 450l kar och har det fulaste järnstativet till.
Har nån ideer eller bilder för inspiration till nått snyggare roligare än stativet att ha karet på!
Inga problem med händigheten bara ide´torka.
#2 - 10 maj 2004 18:19
Är det ett klassiskt aluminiumstativ? För dom kan man göra mycket för att snygga upp.

Ett exempel är att bygga ett skåp kring hela stativet, bara att sätta limskivor runt hela och ha gångjärn på de främre. Sen är det bara fram med pensel o dyl för att piffa upp det.

Ett lättvindigare är att sy en liten gardin som fästs runt hela. Då kan du dessutom göra en skiva att lägga på den lilla "ramen" som brukar vara kring benen så har du en praktisk hylla.
#3 - 10 maj 2004 20:32
Stativet är ett hemma bygge rostigt å fult. Ingen riktig aliminumram.
Har sytt en gardin runt som sitter tills vidare.
#4 - 11 maj 2004 06:06
Jag har också en "gardin" runt min ställning till akvariet.
http://www.ylitalo.org/annika/akvarie/

//Annika
#5 - 11 maj 2004 07:51
Jag tycker att lecablock är det snyggaste alternativet, om man nu placerar dem på bästa sätt. Ställa dem upp och ha mkt hålrum under karet faller inte i mina ögon.
Jag har 25st under mitt 375kar. 9cm tjocka och 4st på varandra i 5 "högar" ca 400kr betalade jag för dem.
Jag har även en playwoodskiva mellan karet och stenarna för att få bra kontaktyta och undvika höjdskillnader.
Karet är ca 40cm ovanför golvet, dvs perfekt höjd för att sitta i soffan och titta. Även TV:n står brevid karet, så när reklamen på TV4 kommer så vrider man över ögonen till karet :)

Här får du en liten uppfattning kanske om hur dem är placerade.

http://w1.321.telia.com/~u32108390/fiskar/375-discus-2.jpg
#6 - 11 maj 2004 15:15
skicka ett mail till k_makela@hotmail.com
hon kanske har några bilder på sitt efter att hon
klädde in sin bänk.. kan hälsa från mig...
#7 - 16 maj 2004 18:11
Eftermycket funderande så har jag, kommit fram till en ide.
Ska bygga trä panel med lister och dörrar så det blir som ett skåp.
Sen blir det nått lock till för att gömma ljusrampen.
#8 - 16 maj 2004 18:50
kolla på min zoonen har någon vit kalksten och en vit trä platta under jag tycker det e skit snyggt
#9 - 16 maj 2004 18:53
glömde näma dom "dörrarna" mellan stenar som jag gjorde i trä slöjden
#10 - 17 maj 2004 12:58
Det var faktiskt snyggt.Mentror det blir i trä för jag vill få trät i samma färg som de andra möblerna i rummet.

Annons