[quote=batski;851897]Att koka filtermassan låter inte alls som en bra idé för då har man ihjäll alla bra filterbakterierna. Men hur i hela världen lyckades ni koka pumpen utan att den gick sönder? :eek:[/quote]
I det här fallet gjorde det ingen att vi kokade filtermassan. Eftersom vi har rät tmånga kar igån lider vi aldrig brist på pumpar :p Faktum är att vi i princip alltid har en extrapump i vårt stora akvarium just för att ha ett inkört att ha i nödfall. Detta händer ju väldrig sällan så förhoppningsvis så räcker "vilo"tiden för att det återigen ska bli nyttig små bakterier i den kokade filermassan.
Och nej, inte stoppade jag ner pumpen i en kastrull. Istället la jag den i badkaret och spolade vermt vatten på den hur länge som helst. Återigen har jag skrivit en sak och menat en annan, jag får skämmas. [:o]
Och då det gäller förökning fann jag detta på nätet.
[COLOR=black][FONT='Times New Roman']
[COLOR=black][FONT='Times New Roman']Klass Gastropoda[/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT='Times New Roman']Snäckor och sniglar Största gruppen. Marina/limniska/terrestra[/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT='Times New Roman'][/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT='Times New Roman'][COLOR=black][FONT='Times New Roman']Reproduktion[/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT='Times New Roman']Marina [/FONT][/COLOR][COLOR=black][FONT=Wingdings][FONT=Wingdings]è[/FONT][/FONT][/COLOR][COLOR=black][FONT='Times New Roman'] skildkönade med trochophoralarver [/FONT][/COLOR][COLOR=black][FONT=Wingdings][FONT=Wingdings]è[/FONT][/FONT][/COLOR][COLOR=black][FONT='Times New Roman'] veligerlarver[/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT='Times New Roman']Terrestra [/FONT][/COLOR][COLOR=black][FONT=Wingdings][FONT=Wingdings]è[/FONT][/FONT][/COLOR][COLOR=black][FONT='Times New Roman'] hermafroditer med ägg [/FONT][/COLOR][COLOR=black][FONT=Wingdings][FONT=Wingdings]è[/FONT][/FONT][/COLOR][COLOR=black][FONT='Times New Roman'] minisnäckor[/FONT][/COLOR]
[/FONT][/COLOR]
[/FONT][/COLOR][COLOR=black][FONT='Times New Roman']
[/FONT][/COLOR]