Identifiering av filter

#1 - 4 september 2005 16:40
Behöver hjälp att identifiera detta filter.
Länk

Jag försöker hitta en till filterpatron och platsrörsdelen som är i mitten.

Problemet är att jag inte hittar något som liknar detta i de affärer jag varit i ännu.

Altihop sitter monterat på en Project Sigma 3, men vad jag sett så har inte Project sådana filterpatroner.
#2 - 4 september 2005 16:53
sök på nätbutiker.. söker du på akvarieaffär, eller akvarie reservdelar eller så borde du få upp en del
#3 - 4 september 2005 18:49
KOlla guldfisken de har massor av reservdelar
#4 - 4 september 2005 19:48
Jag har sökt på nätet med google.
Har bl.a hamnat hos guldfisken och en del grossister.
Försökte nå förre ägaren av akvariet som köpte det i affärn, men ingen lycka ännu.

Har kammat noll var jag än letat än så länge. Så irriterande.

Naturligtvis så kan jag byta ut stången i mitten till ett vanligt svart PVC rör och trä på de filter jag hittar, eller skära till mitt eget.

Men det vore helt klart snäppet bättre om jag kunde hitta på en affär eller internetbutik med dessa filter på hyllan.
#5 - 5 september 2005 08:04
Det har löst sig.

Det visade sig vara ett filter tillverkat och marknadsfört av Project till deras Sigma serie.

Fanns helt enkelt inga referenser till den på deras hemsida, samt att den inte var så vanlig att det var känt av de handlare jag besökt.

Som innefilter verkar den vara ganska ok, det var därför jag letade efter komplettering istället för att byta. Fiskarna i mitt akvarium städar filtret regelbundet så det blir aldrig smutsigt på utsidan som jag befarade när jag såg den först.
Stör väldigt lite i akvariet och har massor mer filtermaterial än mina fluval.
#6 - 5 september 2005 08:15
Ja det är helt rätt att det är project Har två själv tycker att dessa fungerar bra samt att dessa är flexibla då man kan bygga på eller ta av att handlarna inte visste om serien är inte konstigt då alla inte för det märket samt vad jag vet så kom den på prov för ca 1 år sedan.

mvh erik
#7 - 5 september 2005 13:38
[QUOTE=PeterFag]Behöver hjälp att identifiera detta filter.
Länk

Jag försöker hitta en till filterpatron och platsrörsdelen som är i mitten.

Problemet är att jag inte hittar något som liknar detta i de affärer jag varit i ännu.

Altihop sitter monterat på en Project Sigma 3, men vad jag sett så har inte Project sådana filterpatroner.[/QUOTE]

Det är ett Project filter
En kompis som har lokal kör mycket med deras sortiment.
och där sitter det på alla hans filter...

Vill du ha hjälp med att skaffa fram sånt så kan du höra av dej med Privat Medelande..

//Peter

Annons