Identifiera Fisken!

#1 - 18 december 2005 08:42
Hej!
Jag tänkte starta upp en "lek" som jag hittade på en annan sida, här ska man försöka identifiera fisken och om man lyckas får man själv posta en egen fiskbild så ska andra gissa. det här är inte som gissa fisken tävlingen utan här ser man hela fisken.

en lätt bild då ;)

går också att lägga in en länk.

Btw, Guy Palm du sa att en affär hadde betta channoides? hur mycket gick dom på? dom är också rätt fina :)

dom sänkte priset alltså? du sa att do kostade 1000 förut.
aja fortfarande lite för dyra för mig.
#2 - 18 december 2005 08:45
Hoppas att du tagit bilden själv annars kan det bli problem.
"12/ Bara egna foton i forumet

Bara Zoopet Gold medlemmar kan lägga in foton i forumet. Det är endast tillåtet att lägga in egna foton i forumet. Man kan dock även lägga in andra foton under förutsättning att de finns med bland Zoopets artbeskrivningar samt i medlemmarnas fotoarkiv samt att man då tydligt anger vem som tagit fotot.

Att lägga in andras foton (utöver vad som ovan angivits) är absolut förbjudet och den som gör det stängs omedelbart av från Zoopet (avgiften anses förverkad). Zoopet kommer dessutom att aktivt hjälpa den som utsätts för fotostölden genom att överlämna namn och adress på den som lagt in foton så att skadeståndsanspråk kan resas."

Det är enligt lagen om upphovsmannarätt olagligt att kopiera andras foton, teckningar etc. och lägga in någon annanstans.

Dessvärre har det under senare tid börjat dyka upp "stulna" foton i Zoopets forum - se till att sluta med detta annars kommer vi tyvärr att bli tvungna att stänga av denna möjlighet för alla och det vore ju tråkigt om alla skulle drabbas pga att några få inte kan hålla fingrarna i styr.

Om ni vill hänvisa till andra foton - så lägg in en länk.
#3 - 18 december 2005 09:13
Betta channoides 700:-/st
Betta macrostoma 700:-/st
#4 - 18 december 2005 09:21
tastyfish är det en Ctenopoma acutirostre ??
#5 - 18 december 2005 09:22
Fisken är en Ctenopoma acutiroste
Mitt bidrag är ingen fisk utan en kräfta.
#6 - 18 december 2005 09:34
ser ut som en C.destructor eller C.quadricarinatus lite.. men tror inte det?

dom flesta amerikanska kräftorna ska vara olagliga i sverige.

kanske tillochmed en procambarus sp?[font=Arial, Helvetica, sans-serif][size=4][color=#ff9900]
[/color][/size][/font]
#7 - 18 december 2005 09:56
Det är en C quadricarinatus, och den härstammar från australien så det är okey. De andra arternas vara eller inte vara blir jag inte klok på. Förbjudet att föra in, men inte att ha.
#8 - 18 december 2005 10:15
wii ja lyckades.. med tre gissningar :rolleyes:

det var ok att posta länkar till bilder?

Gissa

inte så svårt då e del av namnet syns...
#9 - 18 december 2005 10:23
Common name: Prehistoric monster fish
Scientific name: Thalassophryne amazonica

Tänk på när du länkar att fiskens namn finns i länken :D
#10 - 18 december 2005 10:25
Den hära kommer ni inte att kunna gissa :p http://www.riftcichlidforum.com/TotM/July-August05/tret1.jpg
#11 - 18 december 2005 10:30
[QUOTE=Salladen]Den hära kommer ni inte att kunna gissa :p http://www.riftcichlidforum.com/TotM/July-August05/tret1.jpg[/QUOTE]
Gissar att den är Neolamprologus tretocephalus
#12 - 18 december 2005 10:31
Mitt bidrag
#13 - 18 december 2005 16:22
gissar på nån av de asiatiska cikliderna, Etroplus, art kan jag inte bestämma på bilden
#14 - 18 december 2005 18:42
Etroplus var rätt svar [:-106] det är en E.canarensis ,tog bilden på akvarieutställningen på Naturhistoriska musum .
Grattis Daniel du har vunnit en resa till Indien :D

Lägger fler canarensis bilder
#15 - 20 december 2005 08:50
daniel det är din tur :p
#16 - 20 december 2005 12:19
ne ja orkar inte ;-)

Annons