Ska till ibiza om runt 12 timmar, vi kommer åka till nordöstrasidan.
Några tips på saker värda att besöka.
jag ska iaf snorkla där, kan man se något roligt i medel havet, jag vet att när jag var på fastlandet såg jag bläckfisk och en del småfisk
A C-son skrev:Tja, har fått för mig att en stor del av Ibiza är klippigt och vackert med en riktigt gammal kulturhistoria så sevärdheter finns det säkerligen om du är historiskt intresserad, dock så kan jag inte låta bli att associera till en massa festande... Vad som finns i medelhavet? Svärdfiskar,tonfiskar, pelamider och hajar (bl.a vithaj!)
Vad jag minns från mitt egna snorklande i medelhavet är dock främst en väldans massa sjögurkor, sjöborrar, krabbor och färgglada småfiskar som gärna simmar fram och "hälsar". Minns inte några specifika arter då det var rätt länge sedan jag gjorde det senast. På de platser jag varit har det varit mycket god sikt under vattnet vilket naturligtvis är ett plus vid dykning.
Trevlig resa, medelhavet är läckert![:D]
oskarwallin skrev:
vithaj? trodde de mest levde Nere Vid afrika... aja inte någon större risk.. det är väl större risk att bli träffad av blixten två gånger än att bli biten av en vithaj när man snorklar :P
Anettejt skrev:Har varit på Ibiza en gång. Grymt trevliga nattklubbar! ;):D
Jag fridök efter bläckfisk när jag var där, det gjorde vi strax utanför i en stad/by som hette Aiya Napa. Bläckfisken såldes till restauranger så den var lätt att bli av med, även om vi bara "fiskade" för skojs skull.
Hyr en cross och kör runt i bergen, det finns fina kräldjur där.
NIC skrev:Men Nettan då, aiya napa ligger väl ändå på cypern...??:confused:
Anettejt skrev:Hmm, där fick man sig en känga för att man reser för mycket och har för dålig koll! ;)
Jo du har givetis helt rätt, staden utanför Ibiza heter San Antonio (hoppas det blev rätt denna gång) som jag rekommenderade.
NIC skrev:Men Nettan då, aiya napa ligger väl ändå på cypern...??:confused:
NIC skrev:Men... san antonio ligger ju i texas... :p;)
QardinalE skrev::D:D:DJepp, helt rätt NIC har själv bott ca 1,2 mil från Aigyia napa. Och just den resan hade jag beställt, bokat, och slutligen flugit ner till Larnaca som ligger på Cypern:);).
Men men vissa måste ju rita om världskartorna ibland:D.
NIC skrev:Aha, ok! :p
Gillar slalom märker jag:D
Anettejt skrev:Nej men att resa!;)
Kollade upp det! Du driver med mig! Den heter visst San Antonio![:(!]:p
Anettejt skrev:Nej men att resa!;)
Kollade upp det! Du driver med mig! Den heter visst San Antonio![:(!]:p
Whistler84 skrev:De flesta tycker inte om skökor, så jag tycker inte du ska bemöda dig med att besköka något genom aktiv ansträngning.