I vilket skick ska det säljas?

#1 - 11 juni 2004 14:00
Jag har en kompis som har en 300-litrare med alla tillbehör men där en silikonfog gått sönder längs ena långsidan längst ner (vattenskadad lägenhet). Nu ska dom flytta och vill sälja burken.

Han frågade mig om det var bäst att försöka laga det själv och sedan sälja akvariet, eller sälja det "as-is".

Vilket pris skulle det bli "as-is" och vilket pris om man lagar det? Vad är det bästa att göra?

#2 - 11 juni 2004 14:05
rakast skulle jag tycka om jag fick laga det själv,"svårt" att göra det ordentlig om man inte ska behålla det själv,ett bra silicon kostar väl från 100:- tuben,sen behövs skrapa,aceton+en del jobb,halva priset på karet kanske? det har ju ändå läckt.
#3 - 11 juni 2004 14:18
I ett 332 liters kar jag köpte förra hösten (sk proffssvartjobb[:(!] )släppte en bottenfog... ett fuskjobb måste rivas ner totalt å limmas om. Jag iddes inte det utan skänkte bort det!

ps har en hel fog bara släppt bara så där, så är det med stor säkerhet ett fuskjobb ds
#4 - 11 juni 2004 14:18
Jag betalade 700 för ett komplett, repfritt 160 l kar... så fixat och färdigt kanske man kan ta 700-1000 för ett 300 l kar... och 300-500 trasigt... om det är i kanonskick förståss.
Det gäller ju bara att man hittar någon som vågar lägga pengar på ett läckande kar... men dom som är duktiga fixar det säkert lätt...
Kan man laga det snyggt och bra och är van så lönar det sig säkert... men ser lagningen minsta lilla "amatörmässig" ut, så blir det nog svårsålt..
#5 - 11 juni 2004 14:55
Jag skulle lätt betala 500 om det var i Växjö.
MVH
Magnus
#6 - 11 juni 2004 18:16
Tänk nu på att det står "med alla tillbehör". Det får man nog betala mer än 500 för.

Kan man inte hitta annonser på Blocket och jämföra med?
T.ex denna:
http://www2.blocket.se/view/2763225.htm?l=0&c=1&city=0

Dra sedan av någon dryg tusing eftersom det läcker.

(Kan han verkligen inte spara det någonstans tills han blir sugen på akvarium nästa gång?????)
#7 - 11 juni 2004 18:37
Jag skulle nog vara intresserad även trasigt, till rätt pris då självklart...

Hör av dig när han bestämt sig...

Annons