I-Lands problem.

#1 - 5 mars 2008 23:25
tjenna.
jag färgade håret förut, och efter att jag smetat i allt gojs så tvättade jag av ansiktet å öronen osv, så att dom inte skulle bli svarta.
Sen efter att jag duschat ut allt efter 20min, så kikade jag i spegeln och såg att det hade runnit på 3 ställen, från pannan och neråt. Så nu har jag 3 svarta streck i ansiktet. Dom är inte svart-svarta men man ser tydligt att det är 3 streck.

Hur får jag bort detta?Om det går dvs.

/fredd
Guest
#2 - 5 mars 2008 23:33
fredd skrev:
tjenna.

jag färgade håret förut, och efter att jag smetat i allt gojs så tvättade jag av ansiktet å öronen osv, så att dom inte skulle bli svarta.

Sen efter att jag duschat ut allt efter 20min, så kikade jag i spegeln och såg att det hade runnit på 3 ställen, från pannan och neråt. Så nu har jag 3 svarta streck i ansiktet. Dom är inte svart-svarta men man ser tydligt att det är 3 streck.

Hur får jag bort detta?Om det går dvs.

/fredd

Ha ha ha ha ha ha ha ha ha!!
Manlig fåfänga staffar sig själv!! :D

Jag kan ju lugnt säga att huden har blivit färgad, men det går att gnugga bort om du först smörjer med någon fet salva. (vaselin typ)
Men du kommer säkert få upprepa det någon gång.
Glöm inte posta en bild så jag får skratta lite till!! ;)
#3 - 5 mars 2008 23:34
Blekmedel (som du använder på t ex hår) funkar utmärkt annars, men är inte direkt behagligt att ha direkt emot huden...
#4 - 5 mars 2008 23:58
ähfan! du e väl man! SANDPAPPER!
Guest
#5 - 6 mars 2008 01:00
Vandal skrev:
ähfan! du e väl man! SANDPAPPER!

Ehhh! Man?? Hade han inte färgat håret? :D
#6 - 6 mars 2008 14:37
Kör på Vandal´s förslag med sandpapper:p
#7 - 6 mars 2008 14:44
Sandpapper? Ta vinkelslipen på en gång :D
#8 - 6 mars 2008 15:37
Raspen duger nog!
#9 - 6 mars 2008 15:51
Meh!! Schyssta svar! :)

Sånt där händer när man färgar håret. Men det brukar inte sitta lika permanent på huden, jag brukar bli av med det efter nästa intvålning.
#10 - 6 mars 2008 16:18
hahaha sjyssta klubben ja :D

När tjejen färgar brukar hon endast ta bort sånt där med tvål å vatten + en stund gnussande :D

Hur gåre de nu då?
#11 - 6 mars 2008 16:26
Apropå denna tråd vill jag inflika följande: Jag upprepar gång på gång till min filippinska fru att man kan ALDRIG lita på en svensk tjejs hårfärg. Men på senare tid har jag även måst ifrågasätta även de andra könen...
#12 - 7 mars 2008 09:33
vad kallas det när en blondin färgar håret?

Artificiell intelligens...
#13 - 7 mars 2008 09:42
Det där händer alltid mig, jag brukar vara ganska bra på att inte bli fläckig i ansiktet men mina öron får alltid en blåsvart ton, det går bort efter en dusch + skrubbande eller två.
#14 - 7 mars 2008 10:12
Jag fick tips av en hårfrisörska att använda cigarettaska, det låter kanske äckligt men ska tydligen funka. Dock bör det ju användas innan fläckarna torkat in ordentligt, så det är lite sent för ts förstås! :p
#15 - 7 mars 2008 10:32
En riktigt vass osthyvel skulle också kunna funka...:p:D
#16 - 7 mars 2008 10:44
hfh75 skrev:
En riktigt vass osthyvel skulle också kunna funka...:p:D

hehe ja :)

Eller ett rivjärn kanske :)

Precis som många har sagt är det bara att skrubba med tvål och vatten.
Det jag inte förstår är att ni säger att det är konstigt att killar färgar sitt hår, förstår inte riktigt varför? Har själv gjort det några gånger och så har även många jag känner.
Guest
#17 - 7 mars 2008 14:01
KE skrev:
Det jag inte förstår är att ni säger att det är konstigt att killar färgar sitt hår, förstår inte riktigt varför? Har själv gjort det några gånger och så har även många jag känner.

Jag sa aldrig att det var konstigt, jag vara bara inne på linjen att det inte var manligt, och med manligt menar jag maskulint.
En kille får givetvis vara lite fåfäng, men det är isåfall en feminim ådra! ;)

Sen har väl en kille minst lika stor rätt som en tjej att få färga håret.
Allt detta var ju bara ett skämt...
Och en fet salva är det bästa rådet att få bort färgad hud. Det går bra att smörja runt hårfästet innan man färgar med, så slipper man färgad hud.
#18 - 7 mars 2008 14:03
Anettejt skrev:
Och en fet salva är det bästa rådet att få bort färgad hud.

Fast jag tror han vill ha huden kvar... ;) (Kunde inte låta bli! :p)
Guest
#19 - 7 mars 2008 14:07
Nitra98 skrev:
Fast jag tror han vill ha huden kvar... ;) (Kunde inte låta bli! :p)

Fast man säger ju så!! [B)]

Annons