I form till sommaren!

#1 - 15 mars 2006 13:27
[FONT=Times New Roman][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Beach 2006 väntar...![/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3][/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Jag tänker dra igång nu för att stolt kunna visa upp mig mycket slankare och snyggare när sommaren kommer.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Jag tänkte först vänta tills det blev lite varmare, men jag känner mig taggad att börja redan nu.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Hoppas det är fler som vill vara med, det underlättar med lite stöttning då och då. Vi tar det lite lugnt i början och trappar upp efter hand, eller vad säger ni?[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]OK, häng med nu:[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3][COLOR=magenta]Scrolla ner...[/COLOR][/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3][COLOR=#ff00ff][/COLOR][/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3][COLOR=#ff00ff]ÅSSÅ SCROLLAR VI UPP IGEN![/COLOR][/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3][COLOR=#ff00ff]Såja, det kan räcka för idag.[/COLOR][/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3][COLOR=#ff00ff]Glöm inte att stretcha efteråt![/COLOR][/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3][COLOR=blue][/COLOR][/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3][COLOR=blue][/COLOR][/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3][COLOR=darkorchid][/COLOR][/SIZE][/FONT]
#2 - 15 mars 2006 13:40
*puhhhhh* för hård motion för en stackars gravid kvinna...:D
Bilagor:
#3 - 15 mars 2006 13:41
[quote=Morellen]*puhhhhh* för hård motion för en stackars gravid kvinna...:D[/quote]

Den är förståss avpassad för friska, icke-gravida, människor... ;)
#4 - 15 mars 2006 13:46
[SIZE=3][FONT=Times New Roman][COLOR=#ff00ff]Scrolla ner...

ÅSSÅ SCROLLAR VI UPP IGEN![/COLOR][/FONT][/SIZE]

[FONT=Times New Roman][SIZE=3][COLOR=#ff00ff]Såja, det kan räcka för idag.[/COLOR][/SIZE][/FONT]

[FONT=Times New Roman][SIZE=3][COLOR=#ff00ff]Glöm inte att stretcha efteråt![/COLOR][/SIZE][/FONT]

[SIZE=4][COLOR=darkred]Glöm för allt i världen inte att stretcha. Vi vill ju inte drabbas av musfinger när badkroppen är uppnådd. Då kan vi ju inte vinka till oss grabbarna med pekfingret längre :p [/COLOR][/SIZE]
Bilagor:
#5 - 15 mars 2006 13:50
[quote=elinor][SIZE=4][COLOR=darkred]Glöm för allt i världen inte att stretcha. Vi vill ju inte drabbas av musfinger när badkroppen är uppnådd. Då kan vi ju inte vinka till oss grabbarna med pekfingret längre :p [/COLOR][/SIZE][/quote]

Klokt tänkt! :)
#6 - 15 mars 2006 15:17
Bra idé. Själv håller jag på med GI-metoden och har kommit ett litet fjät på väg.
Är det nån här som testat detta? Resultat?
#7 - 15 mars 2006 16:03
[quote=Birgitta W]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Beach 2006 väntar...![/SIZE][/FONT]

[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Jag tänker dra igång nu för att stolt kunna visa upp mig mycket slankare och snyggare när sommaren kommer.[/SIZE][/FONT]

[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Jag tänkte först vänta tills det blev lite varmare, men jag känner mig taggad att börja redan nu.[/SIZE][/FONT]

[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Hoppas det är fler som vill vara med, det underlättar med lite stöttning då och då. Vi tar det lite lugnt i början och trappar upp efter hand, eller vad säger ni?[/SIZE][/FONT]

[FONT=Times New Roman][SIZE=3]OK, häng med nu:[/SIZE][/FONT]

[FONT=Times New Roman][SIZE=3][COLOR=magenta]Scrolla ner...[/COLOR][/SIZE][/FONT]

[FONT=Times New Roman][SIZE=3][COLOR=#ff00ff]ÅSSÅ SCROLLAR VI UPP IGEN![/COLOR][/SIZE][/FONT]

[/quote]

*asg* Jag är med! :D
#8 - 15 mars 2006 16:10
Åh nej, nu blev jag påmind om tiden då jag brukade börja träningsveckan med 60min Aerobics direkt följt av 75 min Spinning maraton. Det var tider det! Nu orkar man ju knappt cykla hem efter 75 min step kondition... -Måste vara allt mus-scrollande på jobbet som tröttar ut en... :-)
#9 - 15 mars 2006 16:35
Kan inte annat än LE trots träningsvärken
#10 - 15 mars 2006 17:22
Shit jag som nyss kalasade på en påse med syrliga ringar i olika smaker.

Tror jag börjar imorrn ;)
#11 - 15 mars 2006 20:16
Usch då... jag som precis börjat minska på mitt rökande... så skall man bli smal också?!?! De där två går inte ihop... Efter detta passet får jag allt röka en 4-5 pinnar... ;)

/J
#12 - 15 mars 2006 21:22
[quote=svea]Bra idé. Själv håller jag på med GI-metoden och har kommit ett litet fjät på väg.
Är det nån här som testat detta? Resultat?[/quote]
Jag, sambon och dottern körde en Atkins-light i höstas, skall kanske kalla det GI-metoden eftersom vi i princip gick efter detta.
Resultatet blev -18 kg för egen del. -10 för dottern och -10 för sambon. Jag hade ju "lite" att ta av :p men sambon var smal som en pinne innan så han fick lov att börja äta sina älskade kakor igen. ;)
#13 - 15 mars 2006 21:26
Då får jag verkligen säga GRATTIS, det var bra gjort.
Det går verkligen inte fort även om man är väldigt noga.
Hur länge höll ni på? Vi startade för ca 1,5 månad sen.
#14 - 15 mars 2006 21:26
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Bara jag inte kommer UR form efter det hårda [COLOR=darkorchid]träningspasset :p[/COLOR][/COLOR][COLOR=darkorchid] ![/COLOR][/FONT]
#15 - 15 mars 2006 22:47
själv har ja slutat o äta godis och dricka dricka på vardagarna. och istället äter ja äpple och morot.
vet inte om de hjälper nåt, men man kan ju alltid inbila sig
#16 - 16 mars 2006 20:35
själv är man ju in shape :) dock minska magen lite ^,^
#17 - 16 mars 2006 20:45
ja är inte överviktig ja heller men lite på magen finns de ju alltid :)

eller ja vet inte hur man räknar ut pmi eller va de heter..
nån som kan hjälpa mig? längd : 171 vikt: 71-72kg
är ja i form :D
#18 - 16 mars 2006 20:58
[QUOTE=Tastyfish]själv är man ju in shape :)[/QUOTE]
"I'm in shape... Round is a shape!" ?
#19 - 16 mars 2006 21:00
[quote=petnym]"I'm in shape... Round is a shape!" ?[/quote]

helt rätt haha
#20 - 22 maj 2006 00:24
tänkte liva upp den här gamla tråden igen :)

hur går de för er som skulle komma iform till sommaren?? det börjar närma sig :)
#21 - 22 maj 2006 10:56
Ser illa ut här. Är dessutom sliten efter en vecka i Berlin. Vill ut och springa men har ont i kroppen efter vandrandet på stenlagda gator... MÅNGA timmar om dan. Man får väl använda sommaren till att komma i form ist.
#22 - 22 maj 2006 11:32
annars kan du ju skjuta upp de till nästa sommar ;)
#23 - 22 maj 2006 13:23
[quote=andreassofus]annars kan du ju skjuta upp de till nästa sommar ;)[/quote]

kommer nog jag göra.
led å muskelvärken vill inte ge med sej
#24 - 22 maj 2006 13:37
Testa övningarna jag skickade med i början av tråden!!!
Dom räcker gott för mig... :p
#25 - 22 maj 2006 13:39
Birgitta w, scrollfingret är vältränat som alltid ;)
#26 - 22 maj 2006 13:42
Ska räcka med det! :p
#27 - 23 maj 2006 10:18
Farligt att röra sig mer än fram och tillbaka till datasalen. Gör inte som jag- spring inte! Stor skaderisk.
#28 - 24 maj 2006 20:00
Jag gjorde scroll-övningarna med pulsklockan på. Minsann gick det åt 1 kcal!
#29 - 24 maj 2006 20:32
Inte för att skryta, eller jo förresten, jag är smal som en gasell och springer som en flodhäst: rakt fram och fort som fasen.
#30 - 24 maj 2006 21:17
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=royalblue]Jag har på nåt vis trotsat mina onda knän:( och gett mig ut på en timme promenad varje förmiddag en vecka nu och när vädret inte varit skoj så har det blitt på löpbandet inomhus på gymmet.:) [/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=royalblue][/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=royalblue]Ska försöka bli av med 8 kg på 5 veckor nämligen [:o] ![/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=royalblue]Sen har jag börjat träna lite med dom små vikterna igen på gymmet, tänkte att när man ändå är där upp nästan varje dag så är det dumt att låta bli.[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=royalblue]Man är ju helt ur form än....träningsvärk får man i början som inte är av denna värld.[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=royalblue]Men men....man får skippa godiset och ölen ett tag tills det börjar visa sig på vågen och måttbandet så ![/COLOR][/FONT]
#31 - 24 maj 2006 22:25
Imorrn ska det inhandlas en motionscykel, och jag har verkligen inte råd att INTE använda den. Så jag har inte så mkt att välja på. Behöver gå ner sisådär 35 kg. Tror dock att det kan bli svårt till beach 2006 :-P Så jag får återkomma till beach 2007 och tala om hur det har gått. Håll tummarna för mig. :-)
#32 - 24 maj 2006 22:35
drd.. skippa ölen??? du måste va helt från vettet du :p skippa ölen nu när de börjar bli sommar är ungefär som o inte få några julklappar när man e barn :D
#33 - 25 maj 2006 06:42
[quote=andreassofus]drd.. skippa ölen??? du måste va helt från vettet du :p skippa ölen nu när de börjar bli sommar är ungefär som o inte få några julklappar när man e barn :D[/quote]

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=blue]Jag vet...det såg helt galet ut när jag läste det själv men vad fan.[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=blue]Vi som till och med har ett par plattor sort guld i klädkammaren [:o] [/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=blue][/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=blue]Ska till grekland i slutet av augusti och då ska det förmodligen firas med ett gäng kalla cervezas och någe sjysst käk efter kilominskningen. :)[/COLOR][/FONT]
#34 - 25 maj 2006 06:56
[quote=andreassofus]ja är inte överviktig ja heller men lite på magen finns de ju alltid :)

eller ja vet inte hur man räknar ut pmi eller va de heter..
nån som kan hjälpa mig? längd : 171 vikt: 71-72kg
är ja i form :D[/quote]

http://susning.nu/BMI
#35 - 25 maj 2006 09:16
[QUOTE=NE]http://susning.nu/BMI[/QUOTE]
Vilket innebär att andreassofus ligger farligt nära gränsen för övervikt. Men dom där tabellerna gör mig lätt irriterad. alla vet att kvinnor generellt sett har större fettmängd på kroppen jämfört med män, visst väger muskler mer än fett - men varför ska gränsen för övervikt vara satt olika för män och kvinnor *grrr*
Kan nån förklara det för mig så jag slipper vara irriterad?
#36 - 25 maj 2006 09:18
[QUOTE=Jazzo]Imorrn ska det inhandlas en motionscykel, och jag har verkligen inte råd att INTE använda den. Så jag har inte så mkt att välja på. Behöver gå ner sisådär 35 kg. Tror dock att det kan bli svårt till beach 2006 :-P Så jag får återkomma till beach 2007 och tala om hur det har gått. Håll tummarna för mig. :-)[/QUOTE]
Cykla är trist, skulle ha köpt mig en roddmaskin eller en stepmaskin istället... Cyklar gör jag bara utomhus. Rodd är dessutom en oerhört behaglig träningsform. Nästan meditativ.
#37 - 25 maj 2006 09:44
Ska ni bränna fet så är det promenader i sanbbtakt om minst 45min som gäller, gärna med en ryggsäck med nått lagom tungt i (inte för tungt, iaf inte i början, det kan slita en del på rygg och knän). Fett spjälkningen har en startsträcka på 20-30min men innan dess så bränner man kolhydrater som oförbrända skulle ha bildat fett.

Lenita: Att BMI skalan är uppdelad i män och kvinnor skulle jag gissa beror på att kvinnor generellt sett har en tunnare benstomme än män. Om du inte gillade den så fans det ju en "WHO-skala" som inte var uppdelad :)
#38 - 25 maj 2006 09:54
[QUOTE=Rambo]
Lenita: Att BMI skalan är uppdelad i män och kvinnor skulle jag gissa beror på att kvinnor generellt sett har en tunnare benstomme än män. Om du inte gillade den så fans det ju en "WHO-skala" som inte var uppdelad :)[/QUOTE]

Tack. :)
Det kan vara en del av förklaringen, men den håller nog inte fullt ut...?
#39 - 25 maj 2006 11:23
[FONT="Comic Sans MS"][COLOR="Blue"]Så nu har jag kommit hem efter den dagliga en timmes promenaden på löpbandet iaf....och så en timmes styrketräning av rygg,axlar och armar blev det idag oxå.

Svettigt värre :) så nu ska man bara sluta eftersvettas och sen in i duschen och laga lite kyckling och ris !

Imorrn e de dax att väga in och förhoppningsvis visar möget minus efter denna hårda motionsvecka ;)[/COLOR][/FONT]
#40 - 25 maj 2006 12:10
tror inte de där stämmer riktigt med den tabellen. ja kna vara 171cm lång o väga 85kg fast med mängder muskler bara. då är ja väl inte på gränsen till överviktig :confused:

tror nog man ska ta de med en nypa salt.
vill man gå ner i vikt finns de väl egentligen bara en sak o göra.. se till o få i dig mindre kalorier än va du dig av med
#41 - 25 maj 2006 13:52
[QUOTE=andreassofus]tror inte de där stämmer riktigt med den tabellen. ja kna vara 171cm lång o väga 85kg fast med mängder muskler bara. då är ja väl inte på gränsen till överviktig :confused:

tror nog man ska ta de med en nypa salt.
vill man gå ner i vikt finns de väl egentligen bara en sak o göra.. se till o få i dig mindre kalorier än va du dig av med[/QUOTE]

det står att tabellen inte stämmer för t.ex. muskelbyggare
iof är det inte nyttigt för kroppen att förmycket muskulatur heller, men det är enormt mycket bättre än fett.
#42 - 25 maj 2006 14:40
ok de kanske de står.. har ändå svårt o tro att ja skulle va på gränsen till överviktig. ja e inte speciellt stor ,, men de kanske räcker att man har lite hull på magen för o va överviktig
#43 - 5 juni 2006 15:16
Så då har man efter några veckors intensivt gymmande och gående raska promenader + snålat me käket en del blitt av med hela 3 kilo :)

Dock så e de 10 kvar innan jag är nöjd men fy bubblan så segt det ska vara :(

Saknar pizza och ööööööööl ju.....
#44 - 5 juni 2006 16:17
Tack för sparken därbak. Nu ska jag ut och springa. Det får bli fem km i Fylleryd.
#45 - 5 juni 2006 17:34
Skönt att ni kämpar så. Nu kan jag med gott samvete smälla i mig cola, pizza och chips utan att medelvikten i Sverige påverkas ;P

/J
#46 - 5 juni 2006 17:42
Ahhh det var gött. Det blev en snabb runda också, snabbaste tiden på två år.

(Joacim, min vikt är konstant och har varit det väldigt länge så om du blir fet får du ta ansvar för din egen påverkan på medelvikten i Sverige. Jag kan inte hjälpa dig. Nu ska jag äta pizza och dricka öl.)
#47 - 5 juni 2006 17:43
[QUOTE=drd]Så då har man efter några veckors intensivt gymmande och gående raska promenader + snålat me käket en del blitt av med hela 3 kilo :)

Dock så e de 10 kvar innan jag är nöjd men fy bubblan så segt det ska vara :(

Saknar pizza och ööööööööl ju.....[/QUOTE]

:)

Jag har ganska lätt att motstå alla frestelser, sambon kan få sitta och käka Bigmac meal å jag bryr mig inte nämnvärt.. men då kommer det till kvällen.. då fan kommer suget.

10 kilo på 4 veckor har jag tappat.

men då ska sägas att jag har en hel drös med kilon att ta av. :D
#48 - 5 juni 2006 17:45
[quote=Krax]Tack för sparken därbak. Nu ska jag ut och springa. Det får bli fem km i Fylleryd.[/quote]

Fylleryd...??? Är det där man köper öl???
#49 - 5 juni 2006 17:48
bucket, ja förstår om du inte blir frestad när hon äter big mac, den där grismaten klarar ja mig bra utan [xx(]
#50 - 5 juni 2006 17:48
:D :D javisst är det ett fult namn på ett motionsområde. Inte många fyllon där. Inte många andra heller. Ska man köpa öl där får det i så fall bli från en baklucka men jag har inte sett nån sån skummis där.
#51 - 5 juni 2006 17:50
[quote=andreassofus]bucket, ja förstår om du inte blir frestad när hon äter big mac, den där grismaten klarar ja mig bra utan [xx(][/quote]

Jag tror inte det finns någon svineri-ägare som skulle ge sån dålig mat som big mac till grisarna.
#52 - 5 juni 2006 17:52
[QUOTE=andreassofus]bucket, ja förstår om du inte blir frestad när hon äter big mac, den där grismaten klarar ja mig bra utan [xx(][/QUOTE]

:) det som e så gött ... å pizza... mmm

käkar bara grösaker potatis och kött + lite mejjeri produkter.

inge pasta eller ris eller sånt..
#53 - 5 juni 2006 18:19
pizza e gott, de kan ja hålla med om :)
pasta äter ja massor tyvärr.. enkelt o billigt. men potatis e väldigt gott.
men tråkigt o laga mat när man bor ensam
#54 - 5 juni 2006 18:31
mmmm hawaiipizza med sveriges godaste vitlöksås mm
#55 - 5 juni 2006 18:33
de lät väldigt gott raven. gärna med curry på, då blie den extra god :)
#56 - 5 juni 2006 18:36
nä usch ingen curry.

sallad köper ja ibland.
isbergsallad ananas gurka lite ost skinka bröd och dubbel portion vitlöksås är inte heller dumt.
#57 - 5 juni 2006 18:40
hehe jodå curry e gott. vitlök e gott.. ja åt vitlöksbaguette förut,, mumma
#58 - 5 juni 2006 18:41
[quote=Bucket]inge pasta eller ris eller sånt..[/quote]

Det är inget fel på pasta och ris. Fett och socker ska man minska på.
Men framförallt röra på sig mycket.
#59 - 5 juni 2006 18:49
[QUOTE=Krax]Det är inget fel på pasta och ris. Fett och socker ska man minska på.
Men framförallt röra på sig mycket.[/QUOTE]

jag äter inge socker och steker aldrig maten i fett.

Gillar inte snabba kolhydrater som finns i pasta och ris.. det mättar inte.
#60 - 5 juni 2006 18:49
framförallt socker.. fett är inte lika farligt.. kanske för hjärtat bara.
äta på bestämda tider och äta små portioner och ofta är väldigt bra
#61 - 5 juni 2006 18:50
bucket, äter du inget socker alls? det verkar va jobbigt i dagens samhälle.. finns inte mycke mat som inte innehåller socker
#62 - 5 juni 2006 19:19
[quote=andreassofus]framförallt socker.. fett är inte lika farligt.[/quote]

Det där tror inte jag på. Fett innehåller dubbelt så mycket energi som socker.
#63 - 5 juni 2006 19:26
kroppen behöver mer fett än socker. finns en bantningsmetod där man ska äta massa fett. atkinson metoden.. men de vet du nog ;)
#64 - 5 juni 2006 19:44
Jag vet. Men tror inte på det. Och så tycker jag att det är omoraliskt att proppa i sig en massa kött.
#65 - 5 juni 2006 19:51
men det funkar. det har dom ju kommit fram till. men man vet väl inte riktigt hur de funkar bara.. aha är du vegetarian?
#66 - 5 juni 2006 20:08
[quote=andreassofus] atkinson metoden.. men de vet du nog ;)[/quote]

atkinsmetoden rekommenderas inte för längre perioder utan endast kortare perioder eftersom det inte finns en enda studie om vilka effekter det får över det längre perspektivet.
Bilagor:
#67 - 5 juni 2006 20:11
nej ja vet.. sa oxå att man inte riktigt vet hur de funkar. hjärtat lär ju ta en del stryk av allt fett man får i sig. men att man går ner i vikt stämmer :)
#68 - 5 juni 2006 20:12
[quote=andreassofus]aha är du vegetarian?[/quote]
Skulle vilja vara det men älskar kött. Men jag försöker äta lite mindre kött och mer grönsaker.
#69 - 5 juni 2006 20:13
jobbigt läge :) får man fråga varför du inte vill äta kött?
#70 - 5 juni 2006 20:20
Äh det är den gamla visan om att det krävs mer energi för att producera kött än grönsaker och att man kan minska sin dåliga påverkan på miljön genom att bli vegetarian. Fast jag klarar inte det.
#71 - 5 juni 2006 20:22
nej ja skulle inter heller klara de. först för att det är för gott. sen krävs de massa kunskap för att man ska kunna klara sig enbart på vegetarisk mat.

fast ja förstod inte de där med miljön.. får vi sämre miljö när vi äter kött?
#72 - 5 juni 2006 20:29
[quote=andreassofus]får vi sämre miljö när vi äter kött?[/quote]

ja, för att producera kött måste man först få fram mat till "köttet"
kan minnas fel men har för mej ja läste för ett tag sen att det går 600L vatten för att producera 1kg kött.
16L för 1kg vete.

blir även mycket mer transporter när man ska producera kött jämfört med grönt så går mer bränsle.
#73 - 5 juni 2006 20:31
jo de kanske stämmer men miljön blir väl inte sämre för de?
#74 - 5 juni 2006 20:32
läs igen, har redigerat inlägget.

sen producerar även boskap mycket stora mängder metan.
#75 - 5 juni 2006 20:35
ok såg de nu :) ja ok då, ni har kanske rätt :) tänker inte sluta äta kött för de. ja måste ha de för o inte bli sjuk
#76 - 5 juni 2006 20:37
Ja precis. Men samtidigt är får och kor som betar väldigt viktiga för miljön. De betar bort höga växter och buskar så att många mindre växtarter kan klara sig. Komplicerat.
#77 - 5 juni 2006 20:42
ja det är en hel vetenskap de där, äter inte lamm ändå :) äter bara ko o gris
#78 - 5 juni 2006 21:01
själv bryr ja mej inte så mycke om om de är ko gris lamm ren eller nåt annat bara de smakar bra men blir inte så mycke kött nuförtiden.

nån pizza då och då och en å annan sallad.
#79 - 5 juni 2006 21:03
nej ja bryr mig inte heller , men ja tycker bara om ko o gris :)
äter du vegetariskt då raven ? eftersom du inte äter så mycke kött alltså
#80 - 5 juni 2006 21:11
själv har jag varit vegetarian i 6 år! saknar inte kött alls.
#81 - 5 juni 2006 21:15
hur klarar du dig utan köttfärssås o spagetti? eller en god stek eler en gryta??? kan ja inte förstå hur man kan va utan ;)
#82 - 6 juni 2006 08:38
hehe nu för tiden finns t ex qourn som jag tycker smakar väldigt likt kött.. går utmärkt att göra "köttfärssås" på =)
#83 - 6 juni 2006 10:09
[QUOTE=andreassofus]bucket, äter du inget socker alls? det verkar va jobbigt i dagens samhälle.. finns inte mycke mat som inte innehåller socker[/QUOTE]

njah.. de e väl lite sanning med modifikation.. socker finns för fan överallt.. så jag äter "mindre" socker :)

men inge kakor bullar eller annat.. läsk har jag helt slutat med.. dricker bara vatten.

inte vitt bröd.

:)
#84 - 6 juni 2006 10:14
Jag är imponerad! Det kan inte vara lätt. Motionerar du ordentligt också?

Lättöl är ett bra gubb-tips om man tröttnar på vatten och står ut med smaken.
#85 - 6 juni 2006 11:18
ja är oxå imponerad av dig bucket. själv försöker ja dra ner på godis o dricka o sånt.. funkar nån vecka kanske, sen blir man för sugen på en cola eller en glass eler liknande.
men ja brukar hålla mig utan massa sötsaker under veckorna när man jobbar, men det är värre när man e ledig tyvärr
#86 - 6 juni 2006 12:35
[QUOTE=Krax]Jag är imponerad! Det kan inte vara lätt. Motionerar du ordentligt också?

Lättöl är ett bra gubb-tips om man tröttnar på vatten och står ut med smaken.[/QUOTE]

jag e ut och går åtminstone en gång om dagen.
#87 - 6 juni 2006 12:37
[QUOTE=andreassofus]ja är oxå imponerad av dig bucket. själv försöker ja dra ner på godis o dricka o sånt.. funkar nån vecka kanske, sen blir man för sugen på en cola eller en glass eler liknande.
men ja brukar hålla mig utan massa sötsaker under veckorna när man jobbar, men det är värre när man e ledig tyvärr[/QUOTE]

jag e inte så jäkla snål på godis mera.. första veckan var ett rent helvete.

men det kommer vissa gånger när man bara MÅSTE HA SOCKER!!!..

men jag har hålligt mig i en månad nu så fan om jag inte ska klara det :)

drack cola som en svamp förut.. slutat helt. saknar det inte heller :)

fast det var en kväll som jag nästan börjad lipa över hur mycket jag ville ha en påse chips ;)
#88 - 6 juni 2006 13:34
[quote=Bucket]jag e ut och går åtminstone en gång om dagen.[/quote]

Mycket bra, men är det max vad du klarar av? Har du inte provat att simma två gånger i veckan? Det är superbra och skönt att basta också. Eller cykla länge. Det är skonsammare för knän och rygg än att promenera eller jogga. Om du tränar jättehårt kan du unna dig lite fetare mat någon gång.
#89 - 6 juni 2006 13:37
jo sockerbehov har man ju då o då :) har tänkt att ja ska börja o gå.. fast fill man komma i form o förbränna lite fett så får man minst gå 45 min i rask takt
#90 - 6 juni 2006 13:40
Har inte kunnat träna sedan i höstas, brukar annars gå på gym (spinning, bodypump) cyklar när snön är borta (landsvägscykel). Steloperation på gång, ska till Salgrenska imorgon, dock inte för operationen. Börjar bli lite nervöst ändå :S
#91 - 6 juni 2006 19:23
[QUOTE=Krax]Mycket bra, men är det max vad du klarar av? Har du inte provat att simma två gånger i veckan? Det är superbra och skönt att basta också. Eller cykla länge. Det är skonsammare för knän och rygg än att promenera eller jogga. Om du tränar jättehårt kan du unna dig lite fetare mat någon gång.[/QUOTE]

du :) min kondition är på minus sidan ;)

+ att mitt knä är inte i skick.. härstammar från en fotbolls incident i ungdomen där både menisk och ledband for åt h:vete.

har funderat på att skaffa en träningscyckel.. men var ska man ha plats för det? å sambon vill ha in mera akvarier :D

räcker det inte med dom 8 vi har.. ;)
#92 - 6 juni 2006 19:39
Jag förstår. Men simma är skonsamt för dåliga knän. Cykla är bättre än att springa också och kanske bättre än att promenera också. I alla fall var det så för mig när jag hade problem med knäna.
#93 - 19 juni 2006 13:54
-14 kilo på 1½ månad :)
#94 - 19 juni 2006 14:18
[quote=Bucket]-14 kilo på 1½ månad :)[/quote]

[:-76] [:-76] [:-76] GRATTIS!!! [:-76] [:-76] [:-76]

Och allt det tack vare mitt effektiva motionsprogram i början av tråden!!! :rolleyes:
#95 - 19 juni 2006 16:48
[quote=Bucket]-14 kilo på 1½ månad :)[/quote]
OJOJOJ! Bra gjort. Jag är imponerad. Undrar hur det känns? Mår man dåligt av att gå ner så snabbt eller bara bra?
[:-60]
#96 - 19 juni 2006 17:47
Hittade denna tråd nu och ska berätta att vi i min familj också tappar vikt. Min man har gått ner 10kg och jag 9kg sedan mars. Vi följer ingen diet utan äter mindre. Vi har barn 8 och 11 år så man får inte påverka de med bantning osv. I början var jag ute och sprang, föjlde ett schema, sprang 3 dagar i veckan som utökades varje gång men tyckte inte jag minskade tillräckligt fort i vikt utan bara byggde muskler. Nu har jag snart nått min målvikt 65-68 våger idag 68,6 och är 178 lång. När jag nått min vikt (närmare 65) så ska jag börja springa igen!
Det är tufft att gå ner i vikt men man mår mycket bättre! När man tittade sig i speglen när man provade kläder så var det inte mig själv jag såg! Utan någon med valkar och mega rumpa! Det ska bli kul nästa gång jag ska handla kläder! Det mesta är ju för stort nu....
#97 - 19 juni 2006 19:36
Krax--- jadu det e väl okej. fast jag har haft lite problem dom senaste dagarna.. jag vill ha godis, chips, fett, socker. ja allt.

men jag äter morötter i stället :)
#98 - 19 juni 2006 19:48
Usch sista veckorna har varit katastrof för min egen del när det gäller både kilominskning och motion.
Har inte gjort annat än seglat och druckit massa go bira på kvällarna.
Senaste helgen så vart det kundsegling med Hyundai 100 fotaren i gbg och så vart vi ute och kolla målgången på Volvo Ocean Race och hela helgen har man käkat oregelbundet och bara skräp och baguetter och på kvällarna har man käkat ute och druckit massa starkbira.
Så jäkla gott men nu e de back to reality så man får väck 5 kilo innan nästa kappsegling som blir Gotland Runt.
Ska snart ut på en timmes skön kvällspromenad med hunden och sambon så nu jäklar IGEN ;)
#99 - 20 juni 2006 21:19
[quote=Bucket]men jag äter morötter i stället :)[/quote]
Starkt jobbat. Morötter är gott. Ibland käkar jag gröna bönor, gurka eller isbergssallad som snacks. Oliver är feta men tusen gånger bättre än mycket annat. Hemmagjorda popcorn på olivolja är bättre än chips. Du kan nog hitta något mer än bara morötter. Eller gå ut utomhus och hitta på något när du blir sugen.
#100 - 26 juni 2006 11:00
Så var midsommar firad och man har gått upp ett kilo trots allt dansande...
#101 - 30 juni 2006 10:20
[QUOTE=drd]Usch sista veckorna har varit katastrof för min egen del när det gäller både kilominskning och motion.
Har inte gjort annat än seglat och druckit massa go bira på kvällarna.
Senaste helgen så vart det kundsegling med Hyundai 100 fotaren i gbg och så vart vi ute och kolla målgången på Volvo Ocean Race och hela helgen har man käkat oregelbundet och bara skräp och baguetter och på kvällarna har man käkat ute och druckit massa starkbira.
Så jäkla gott men nu e de back to reality så man får väck 5 kilo innan nästa kappsegling som blir Gotland Runt.
Ska snart ut på en timmes skön kvällspromenad med hunden och sambon så nu jäklar IGEN ;)[/QUOTE]

Förstår du vill ha bättre kamera drd. För du verkar va bra på att ta bilder.

Hur går det med "realityn" ? :)

själv har man mer eller mindre stått stilla sedan sist :/ eller jag har tappat 1kg så jag e -15 nu men det har stått och trampat på samma ställe i 2 veckor nu.. men det lossnar väl..

var på mcdonalds igår :)

sambon åt hamburgare och jag tittade på :)

har börjat gå längre nu tar 30 minuter att gå den runda jag e på nu.

Tappar jag bara 5 kilo till ska jag börja jogga.

wiee
#102 - 30 juni 2006 10:23
[QUOTE=solbacka]Hittade denna tråd nu och ska berätta att vi i min familj också tappar vikt. Min man har gått ner 10kg och jag 9kg sedan mars. Vi följer ingen diet utan äter mindre. Vi har barn 8 och 11 år så man får inte påverka de med bantning osv. I början var jag ute och sprang, föjlde ett schema, sprang 3 dagar i veckan som utökades varje gång men tyckte inte jag minskade tillräckligt fort i vikt utan bara byggde muskler. Nu har jag snart nått min målvikt 65-68 våger idag 68,6 och är 178 lång. När jag nått min vikt (närmare 65) så ska jag börja springa igen!
Det är tufft att gå ner i vikt men man mår mycket bättre! När man tittade sig i speglen när man provade kläder så var det inte mig själv jag såg! Utan någon med valkar och mega rumpa! Det ska bli kul nästa gång jag ska handla kläder! Det mesta är ju för stort nu....[/QUOTE]

Roligt :)

jo det e fan tufft att gå ner. jag har som mål nu att komma ner till 90kilo.. och sedan börja på ny kula.

Att komma ner till det man vägde då man var 20 så e väl bara att glömma :) 69kilo / 180 lång

Lycka till.
#103 - 30 juni 2006 11:28
[quote=Bucket]har börjat gå längre nu tar 30 minuter att gå den runda jag e på nu.

Tappar jag bara 5 kilo till ska jag börja jogga.

wiee[/quote]
Om du har dåliga knän är det farligt att jogga och särskilt om du väger lite för mycket. Man måste starta väldigt försiktigt och hålla ett mycket lägre tempo än vad muskler och kondition klarar av. Det måste man göra väldigt länge. Jag blev bra i mina knän genom att träna med en kompis som hade extremt dålig kondition och bara ville springa korta sträckor långsamt på mjukt underlag. Vi tränade flera gånger i veckan i många månader och till slut var mina knän bra. Då hade jag stärkt muskler, senor och brosk tillräckligt för att kunna belasta mycket hårdare. Nu kan jag springa 15 km snabbt utan problem. Det var jättetråkigt att springa så långsamt men jag ångrar det inte.
#104 - 30 juni 2006 11:31
Det är också viktigt med bra skor! Jag fick ont i mina knän när jag började springa fast jag trappade upp försiktigt särskilt vänster knä. När jag köpte riktiga spring skor försvann det helt!
#105 - 30 juni 2006 11:50
[quote=solbacka]Det är också viktigt med bra skor! Jag fick ont i mina knän när jag började springa fast jag trappade upp försiktigt särskilt vänster knä. När jag köpte riktiga spring skor försvann det helt![/quote]
Så sant. Samma med hälsenorna. Mina blev bra när jag bytte från typ Converse till typ Reebok...

konstigt...:D
#106 - 30 juni 2006 16:13
Mina fötter är inte byggde för nån typ av sko börjar jag tro. Går alltid och köper dyrare skor och tar hjälp av någon som ser kunnig ut och det känns bra ett tag men sen går allt åt skogen! Får kramp under fötterna jämt.
Haha, jag tror stenhårt på att sommarformen kommer snart, jag får bära omkring på valpen lite då och då och han ökar i vikt kan jag säga. Så jag kommer att se ut om Arnold i sina största dagar snart. Sen när han blir stor kommer jag inte undan med småpromenader längre, som kan fungera nu med min gamla tant, utan då är det rejäla grejer som gäller.
#107 - 30 juni 2006 16:35
Men visst är det en gammal sanning som trots allt håller i sig att om man äter färre kalorier än man gör av med så går man ner i vikt. Egentligen borde det vara ganska lätt, eller hur? Äta mindre och röra sig mer... Det tror jag på!

Ankan
#108 - 30 juni 2006 16:41
[quote=ankan1962]Men visst är det en gammal sanning som trots allt håller i sig att om man äter färre kalorier än man gör av med så går man ner i vikt. Egentligen borde det vara ganska lätt, eller hur? Äta mindre och röra sig mer... Det tror jag på!

Ankan[/quote]
Lätt att säga men nog inte lika lätt att göra.
#109 - 30 juni 2006 17:21
Ankan1962: Du har så rätt så, det är inte svårt när man gör det rätt. Nutrilett kur tex, visst kilon försvinner men vips så är dom till baka + ett extra =). Jag har gått ner nästan 20kg sen i höstas. Med den vanliga, helt okej metoden, trots pizza och hamburgare ibland =) helt enkelt ÄT MINDRE SPRING MER =). Jag har försökt x-antal ggr, gått ner och upp igen, en riktig jojjobantare =) Kilon som rasnar snabbt kommer snabbt tillbaka har jag iaf lärt mig, nu tar jag det sakta, äter bättre och rör mig betydligt mer, raska långa promenader på minst en timme flera gånger i veckan , har funkat suveränt =)
#110 - 30 juni 2006 17:39
[quote=anna7607]Ankan1962: Du har så rätt så, det är inte svårt när man gör det rätt. Nutrilett kur tex, visst kilon försvinner men vips så är dom till baka + ett extra =). Jag har gått ner nästan 20kg sen i höstas. Med den vanliga, helt okej metoden, trots pizza och hamburgare ibland =) helt enkelt ÄT MINDRE SPRING MER =). Jag har försökt x-antal ggr, gått ner och upp igen, en riktig jojjobantare =) Kilon som rasnar snabbt kommer snabbt tillbaka har jag iaf lärt mig, nu tar jag det sakta, äter bättre och rör mig betydligt mer, raska långa promenader på minst en timme flera gånger i veckan , har funkat suveränt =)[/quote]

Precis så! Så duktig du är!! Jag tror att det är den enda riktiga vägen att gå faktiskt. Jag är född med fel gener i mig, både mor och mormor (och för den delen alla andra kvinnor i släkten) har vägt sina modiga 90-100 kg och jag bestämde mig mycket tidigt för att aldrig behöva gå ner från 100 kg. Så istället för att banta har jag liksom "för-bantat" och försökt röra mig mycket och hålla koll på intaget och vikten. Än så länge funkar det. Jag försöker ha lördagar som godisdag och äta allt gott som jag vill ha då och dra ner på kalorierna resten av veckan. Men jag har aldrig sagt att det är lätt att gå ner, bara att metoden som sådan egentligen är ganska enkel, eller hur!?
#111 - 30 juni 2006 17:47
Det finns flera olika sätt att gå ner i fettvikt. Den absolut bästa och mest använda metoden är en ändring av sina kostvanor, samt valfria former av motion. Glöm Nutrilett, Atkins, olika dieter, GI-metoder m.m. Visst fungerar de metoderna, men de är långt ifrån optimala för din kropp och din hälsa. I grunden får en människa äta precis vad man vill, så länge det är inom rimliga gränser.

P.S - Börjar närma mig 10% BF. :D
#112 - 30 juni 2006 17:49
Det gick riktigt bra på gymmet idag förresten. Kände knappt någon smärta i axeln. Tog nya rekord i flera övningar. ;)
#113 - 1 juli 2006 03:44
[quote=andreassofus]nej ja skulle inter heller klara de. först för att det är för gott. sen krävs de massa kunskap för att man ska kunna klara sig enbart på vegetarisk mat.

fast ja förstod inte de där med miljön.. får vi sämre miljö när vi äter kött?[/quote]
inte svårare än att ta reda på hur en viss fisk förökar sig etc ;)

fan va gott med lite masspsykosbantning!! ni fick mej att ta mej i kragen (igen) och fortsätta där jag stannade sist...innan var jag 12kg från matchvikten och nu är det bara 7 kvar! pepp pepp!!
#114 - 1 juli 2006 08:13
ankan: jo, vi har en förmåga oxå i min släkt att va lika långa på bredden som längden, och efter mina 2 busungar så blev det hela inte så mycket bättre, men det tar sig, tio kilo till sen är jag nöjd (hoppas jag iaf) =) och där SKA jag va kvar sen =)
#115 - 2 juli 2006 08:25
[quote=Pechvogel]inte svårare än att ta reda på hur en viss fisk förökar sig etc ;)

fan va gott med lite masspsykosbantning!! ni fick mej att ta mej i kragen (igen) och fortsätta där jag stannade sist...innan var jag 12kg från matchvikten och nu är det bara 7 kvar! pepp pepp!![/quote]
Pepp pepp. Idag ska jag springa fast det är varmt och mycket skönare att ligga på stranden och dricka läsk.
#116 - 2 juli 2006 12:10
Årets segaste gympass idag. Ingenting gick min väg. [:(!]
#117 - 2 juli 2006 12:38
[QUOTE=Krax]Pepp pepp. Idag ska jag springa fast det är varmt och mycket skönare att ligga på stranden och dricka läsk.[/QUOTE]

snajsigt, vad bra du kommer må efteråt.....och sen kan du ju gå till stranden iaf...men akta dej för värmeslag :p själv är jag halvkrasslig så det känns som motion att diska. men för att se på det positiva så har jag iaf inte ätit nåt godis på flera daaaagar ;)
#118 - 3 juli 2006 12:22
[quote=Pechvogel]snajsigt, vad bra du kommer må efteråt.....och sen kan du ju gå till stranden iaf...men akta dej för värmeslag :p själv är jag halvkrasslig så det känns som motion att diska. men för att se på det positiva så har jag iaf inte ätit nåt godis på flera daaaagar ;)[/quote]
Ta en lugn promenad.
#119 - 3 juli 2006 12:45
[QUOTE=freakazoid]Ta en lugn promenad.[/QUOTE]

tog en lugn cykeltur till axessakuten [:o] men idag blir det nog en promenad, trots lite feber och så. jobbigt att vara inne hela dagen när det är så fint. kanske ska ta ett paraply som damerna på 1800-talet och skydda mej från solen ;)

stOr eloge till alla som ids hurta sig när det är så här infernaliskt varmt!!
#120 - 3 juli 2006 12:48
Ärligt talat så orkade jag inte. Det blev stranden och en lång lugn promenad med hunden.
#121 - 3 juli 2006 20:20
[quote=Pechvogel]kanske ska ta ett paraply som damerna på 1800-talet och skydda mej från solen ;)[/quote]

se bara upp för männen i vita rockar ;)
#122 - 3 juli 2006 20:56
[QUOTE=Raven]se bara upp för männen i vita rockar ;)[/QUOTE]

haha :D
#123 - 14 juli 2006 13:48
Gahh vad det är tungt nu.

E så jävla snål på pizza å chips.

har förövrigt gått ner till -19 kilo nu.. så sakta men säkert går det.

Jag har som plan att när jag e -30 ska jag äta en pizza :) och sedan köra igång på ny kula.

Går varje dag. Fy fan va det tog på då det var så varmt.. huhu.

men en sak e härligt. ingen puls som slår hårt i huvet och bröst mera.

wohoo :)
#124 - 31 augusti 2006 21:51
Hur går det med sommarformen?
#125 - 1 september 2006 06:18
Åt helvete....snart höst ju ;)

Nä men mina knän strejkar igen och ger mig smärta så mina träningsplaner fick ett snabbare slut än man tänkt.
#126 - 1 september 2006 10:17
Nu känns det som man ska ta nya tag med "sommarformen". Jag lyckades att gå ner till 68kg till midsommar som jag hade lovat mig själv. Nu väger jag 69kg och ska gå ner till 65 till nyår. Sakta men säkert! Fast det är drygt att komma igång igen efter en slapp sommar. Sedan har man ju så mycket annat att göra också...
#127 - 1 september 2006 17:48
[quote=drd]Nä men mina knän strejkar igen och ger mig smärta så mina träningsplaner fick ett snabbare slut än man tänkt.[/quote]
Trist, jag vet hur det känns. Jag kunde inte springa ordentligt på många år. Kan du inte simma?
[quote=solbacka]Fast det är drygt att komma igång igen efter en slapp sommar. Sedan har man ju så mycket annat att göra också...[/quote]
Man hinner bättre med allt det andra om man tränar. Det är nåt magiskt som händer.
#128 - 11 september 2006 08:19
Krax skrev:
Hur går det med sommarformen?

Jadu :) man e under 100 kilo nu (Jehuu) har sammanlagt gått ner 31 Kilo sedan 8:onde maj

jag hade som delmål at när jag var under 100 kilo så skulle jag unna mig en pizza. och det gjorde jag i förrgår :) men hej.. det var inte så överdrivit gott som jag hade föreställt mig.

så jag e nöjd :) men jag ska ner 19 kilo till så e jag på mitt slutmål.
#129 - 11 september 2006 10:58
Jag tar och kastar in mig själv i den här tråden också.

Jag blev gravid sep 2004 och gick upp 22,5 kg!
För ca en vecka sen så var jag nere på startvikt iegn och nu hänger jag med här för att se om jag kan ta och gå ner ytterligare några kilon..:D

Pepp, pepp!!!
#130 - 12 oktober 2006 15:14
ojoj.. ställde mig på vågen just och den visade 93.5kilo.

En liiten förbättring sedan 130 i maj :)

kanske man e i form tills våren :) 75 kilo e mitt mål nu! jobba jobba

Annons