i ett dilemma...

#1 - 27 augusti 2008 21:57
Nu sitter jag i en knivig sits..
Vet inte längre om jag vill ha ett asieninspirerat kar, utan sydamerica...
Frågan är vad ska man välja? :)

Vad ska man satsa på? :)
#2 - 27 augusti 2008 22:00
streezz88 skrev:
Nu sitter jag i en knivig sits..

Vet inte längre om jag vill ha ett asieninspirerat kar, utan sydamerica...

Frågan är vad ska man välja? :)

Vad ska man satsa på? :)

SA! Eller asien med massa bambu nerstuckna i sanden...[:o]
Vilka fiskar hade du tänkt i resp.?
#3 - 27 augusti 2008 22:04
NIC skrev:
SA! Eller asien med massa bambu nerstuckna i sanden...[:o]

Vilka fiskar hade du tänkt i resp.?

Som asien är det ju typ tigerbarber, och liknande.. :) vill även ha pandapansarmal, men peru, det ligger väl inte i asien.. tänker dock panda (björnen-Kina-Asien =D )

sen SA ingen aning... Jag vet egentilgen inte vad jag vill ha, men de flesta ciklider vill väl ha mycket stenar och så, men idag har jag inhandlat saker som skulle passa asien.. Men när jag väl satt och klura så vet jag inte om jag vill ha det :D
så jag vet inte vad jag vill :O

Har iaf grunden rådasand, rötter, växter 2 växter som är från asien. Sen resten är nå vanliga.. Men jag vet inte:D

vad kan man ha i ett SA? Eller vad ska man ha?
#4 - 27 augusti 2008 22:22
streezz88 skrev:
Som asien är det ju typ tigerbarber, och liknande.. :) vill även ha pandapansarmal, men peru, det ligger väl inte i asien.. tänker dock panda (björnen-Kina-Asien =D )

sen SA ingen aning... Jag vet egentilgen inte vad jag vill ha, men de flesta ciklider vill väl ha mycket stenar och så, men idag har jag inhandlat saker som skulle passa asien.. Men när jag väl satt och klura så vet jag inte om jag vill ha det :D

så jag vet inte vad jag vill :O

Har iaf grunden rådasand, rötter, växter 2 växter som är från asien. Sen resten är nå vanliga.. Men jag vet inte:D

vad kan man ha i ett SA? Eller vad ska man ha?

C.Panda funkar ju, scalarer åxå tex.. Finns ju massa ciklider..
#5 - 27 augusti 2008 22:29
NIC skrev:
C.Panda funkar ju, scalarer åxå tex.. Finns ju massa ciklider..

Panda vill jag ha, dock inte scalarer, har redan dessa fiskar... Vill ha nått coolt.. men vet fan inte hur det kommer bli..ursäkta språket, men idag när jag köpte växterna, så bara släpptes min inspiration till asien, finns så jäkla mycket fisk så man vet inte vad man vill ha..
och ingen fisksoppa vill jag satsa på ^^
#6 - 27 augusti 2008 22:33
streezz88 skrev:
Panda vill jag ha, dock inte scalarer, har redan dessa fiskar... Vill ha nått coolt.. men vet fan inte hur det kommer bli..ursäkta språket, men idag när jag köpte växterna, så bara släpptes min inspiration till asien, finns så jäkla mycket fisk så man vet inte vad man vill ha..

och ingen fisksoppa vill jag satsa på ^^

Precis, det är inte lätt d här... Men ganska ok problem ändå.. ;)
#7 - 27 augusti 2008 22:37
NIC skrev:
Precis, det är inte lätt d här... Men ganska ok problem ändå.. ;)

Hehe det tgår väl alltid att börja med något... om jagedan ledsnar är det väl bara att göra sig av med dom,och satsa på nytt ^^
#8 - 28 augusti 2008 06:47
Jag vet egentilgen inte vad jag vill ha, men de flesta ciklider vill väl ha mycket stenar och så, men idag har jag inhandlat saker som skulle passa asien..

Fast det är väl de afrikanska cikliderna som ska ha en massa sten? I SA brukar det väl oftast vara rötter och växter, vad jag förstått.

Du kan ju söka på SA-kar bland Goldmedlemmarnas akvarier så får du se hur andra gjort. Ja, det är inte enkelt att bestämma sig, men begränsar man sig till en världsdel har man ju i alla fall lite färre fiskar att välja på. Det tycker jag är rätt bra, blir liiite enklare iaf.
#9 - 28 augusti 2008 07:22
Fast det är väl de afrikanska cikliderna som ska ha en massa sten? I SA brukar det väl oftast vara rötter och växter, vad jag förstått.

Du kan ju söka på SA-kar bland Goldmedlemmarnas akvarier så får du se hur andra gjort. Ja, det är inte enkelt att bestämma sig, men begränsar man sig till en världsdel har man ju i alla fall lite färre fiskar att välja på. Det tycker jag är rätt bra, blir liiite enklare iaf.

iof det beror väl på vilka ciklider man vill ha :)
som du säger, att väljer man en världsdel, slipper man få det rörigt. och det blir en enda stor fisksoppa av det hela.

Får börja nu med det jag ha,och se om jag vill fortsätta på Asien som jag började med, eller om det blir något annat :)

Annons