hylochromis singulais #

#1 - 13 augusti 2008 21:16
Hej jag undrar om någon kan ge mig en sida med information om fisken hylochromis singulais ¤stavfel¤ "tror jag" ?? eller egen erfarenhet :P
admin
Christian Alfredsson
#2 - 24 augusti 2008 14:12
Kan det vara Haplochromis singularis
Kjell Fohrman
Administrator
#3 - 24 augusti 2008 14:16
admin skrev:
Kan det vara Haplochromis singularis

Finns det en art som heter så?
Kjell Fohrman
Administrator
#4 - 24 augusti 2008 14:24
mazzkot skrev:
Hej jag undrar om någon kan ge mig en sida med information om fisken hylochromis singulais ¤stavfel¤ "tror jag" ?? eller egen erfarenhet :P

Det finns definitivt inte någon art som heter så.

Det finns ett släkte som heter Mylochromis men i det finns det inte någon art som heter singulais/singularis eller liknande
#5 - 24 augusti 2008 15:33
ok det var så dem sa på zoo`t
Kjell Fohrman
Administrator
#6 - 24 augusti 2008 15:35
mazzkot skrev:
ok det var så dem sa på zoo`t

Be dom skriva ner det - enligt lag är de skyldiga att ange namnet på de arter som de säljer
#7 - 24 augusti 2008 15:56
Tycker ställen borde ha en lag som gör det skylldigt att ha personal som är kunnig och inte bara är så intresserad av att få sälja så mycket som möjligt.. många gånger det gäller fisk är jag mer kunnig nu en vad personalen är inne på butiken och jag är långt från kunnig i alla ämnen om fisk men en del är ju helt makalösa när det gäller vissa saker
admin
Christian Alfredsson
#8 - 24 augusti 2008 16:05
Detta är ingen Malawi men halva namnet är okey: http://www.cichlidae.com/gallery/species.php?s=1532
#9 - 24 augusti 2008 16:39
HAHAaha, Jag har nog blanda ihop lite namn då för dem här sa han var ovanlig och som den såg ut nu så var den spräckliif med svarta prickar och han sa att när dem blev stora så blev kroppen aldelea blå och huvet gult eller tvärs om hihi :S :D
admin
Christian Alfredsson
#10 - 24 augusti 2008 16:54
Då är det nog mer rätt med en Haplochromis. De har ofta prickar som små och hanarna får vackra färger när de blir stora. Men som Kjell påstått så SKA zooaffären lämna information om fisken och det skriftligt.

Annons