Hylla till 2-3 akvarium över en soffa...

#1 - 22 juli 2004 12:50
Tja.
Jag har för nåra veckor sen bytt rum till ett mer större rum men inte så jätte stor men ändå.
jag tängte 2-3 akvarium på 30 liter med typ 7-10 cm grus och väll ha det mäst på en hylla över en 2-3 sists soffa,
dem skall bara stå där i 1-1,5 år, men jag tror inte tiden betyder nått, iaf inte va jag tror, men iaf
el kan jag ha på nått annat sätt, mitt rum e typ rektangel. har en säng och et ganska stort skrevbort me dator men skall köpa ett större från ikea.
kan ni hjälpa mig o komma på nått
#2 - 22 juli 2004 12:57
Jag hade inte vågat sätta upp dom på väggen. Kan du inte hitta på en annan lösning för sängen istället? Om du har en soffa behöver du ju inte ha sängen som sittplats på dagarna. Då skulle du ju kunna bygga ett enkelt sängskåp och få fram lite mer golvyta på dagen.

Att det blir trångt på natten gör ju inget för då sover (?) du ju ändå. =)

Skruva fast huvudändan på sängen i golvet med gångjärn. Sen sätter du Ivar-gavlar från IKEA på var sida och ett draperi att hänga framför. Vips, du har världens billigaste sängskåp. Om du har plats skulle du kunna bygga ut hylla på sidorna och då kan du kanske ha dina kar där istället. Kolla bara att hyllorna tål vikten!

Annons