Tråden är kanske redan avslutad men struntsamma. Jag har ett yngel av en sån här rackare på en dryg decimeter. (på väg att lämnas tillbaka dock)
Spännande firre, dels pga att så få har haft dem till de blivit riktigt stora, och det verkar finnas stor variation på utseende precis som hos andra hybrider. Vacker är den helt klart. :)
Men sett som rovmal måste jag säga att det finns roligare alternativ baserat på vad jag har sett så här långt. Glupsk, visst, den suger bara till snabbt så är osannolikt stora matstycken långt ner i magen. Men den har inte det där ivriga och härligt hundlikabeteendet som redtail-originalet har, inte vid yngelstorlek i alla fall vilket är fallet med redtailen.
Kan den dessutom bli större än redtailen i slutändan, och även växa snabbare, så känns den som ett sämre val enligt mig om man nu har accepterat att man ska ha en fisk som sannolikt hamnar under kniven inom nåt år.
Men fortfarande, det är en fin fisk och det finns många frågetecken kring den och sånt kan ju vara kul.