Vi kan väl börja redan nu och sen fylla på under resten av sommaren.. [:-174]
Vi åkte till Kroatien som jag nämnde i en före semestern tråd men jag måste råda alla att kolla upp ordentligt innan man bokar resa dit.
Först regnade det första dagarna så vi höll på att frysa ihjäl på hotellrummet, speciellt kakelgolven höll sjutton inte mer än 10 grader. Enligt min mamma är det bättre att åka i juli till Europa för då regnar det här uppe och är finare där nere.. ;)
Sen verkar det vara vissa områden som är mycket vackra medan andra är direkt usla och verkligen ger "öststatsvibbar".. Vi hade betongstränder vid större delen av vårt hotellområde, i bortre änden var det grusstrand, vilket jag var förvarnad om men inte att vattnet skulle vara alldeles grumligt eftersom det var som en hamn.
Hotellet hette Sol Stela Maris och låg utanför Umag, villasidans område var något bättre än lägenhetssidan men det var marginellt. Fritidsresor överansträngde sig inte heller på platsen..
Som tur är hittade vi en sandstrand en bit bort så vi badade och hade jättemysigt andra delen av veckan..
Min granne var på en ö utanför Split och bodde jättefint så kolla upp, tänker jag..
Här är min son och jag iaf... :D