Hur vanligt är det att Neontetran hoppar ur akvari

#1 - 8 augusti 2003 22:53
<font color="blue"></font id="blue">Hur vanligt är det att Neontetran hoppar ur akvariet!
Har ett med 29 L med bara honor(tror jag iaf) som jag gav levande mygglarver ikväll! Var inte det minsta intresserade först, men när en väl smakat var det fart på dom! Jag gick ut i köket för att äta lite och kommer tillbaka en timme senare för att kolla läget! Då ligger en av mina stora på golvet orörlig och ganska död! Ilska uppstår, men vad gör man? Hjärt och lungrädning är ganska svårt i den skalan! Kan hon ha hoppat efter mygglarverna och fått sin sista goda måltid eller har någon annan nån bättre förklaring?
#2 - 8 augusti 2003 22:56
Hittade en gång en av mina neoner i en strumpa som låg på golvet sidan om akvariet :(
#3 - 9 augusti 2003 02:12
ibland blir de lite tokiga, vad ska man göra? är nog inget att göra tyvärr...
#4 - 9 augusti 2003 07:59
Enda gången jag sett en hoppande neontetra var när jag försökte fånga en med håv.
#5 - 9 augusti 2003 12:43
Häromdagen när jag pillade i burken kännde jag något som sprattla under foten. Mycket riktigt en Neontetra. Jag släppte i den i tanken och den lever fortfarande.
#6 - 9 augusti 2003 12:57
För nån dag sen höll jag på å "dammsuga" när jag var klar låg det en neontetra på golvet ???
#7 - 9 augusti 2003 13:48
har också varit med om att de kan hoppa ut.
#8 - 11 augusti 2003 13:36
hej
många fiskar kan hoppa ut de e inte bara neontetran...
#9 - 11 augusti 2003 13:53
<font color="red">Som Shpend säger, det är många fiskar som hoppar ut ur akvariet, och anledningen kan variera. Vem vet de kanske tror att det är något slags fängelse som de försöker rymma ifrån. Det skulle väll vi med om vi var instängda [;)]. Min palett hona hoppade ut en gång, och neoner tror jag att jag hittat och guppy.</font id="red">
#10 - 11 augusti 2003 14:08
hade svenska fisken Elritsa i ett akvarium, o den hittade en springa att hoppa ut genom :(
#11 - 12 augusti 2003 22:46
Köpte 10 neontetror till mitt 45-liters kar. 4 av dem hoppade ur fastän karet har heltäckande lysramp. Det fanns bara en liten öppning på 2x3 cm för slangar/ sladdar i huven, men det räckte... Numera har jag täppt igen det med en bit filtersvamp, de resterande neonerna har blivit riktiga bamsingar, kanske bra att det bara är 6 kvar.

Annons