Hur vanligt är det?

#1 - 4 mars 2008 14:53
Hejsan!

Jag undrar hur vanligt är det att en Black Molly hona dör när hon ska just föda?

Hade en hona som var riktigt tjock o såg backen på henne att hon skulle föda vilken dags som helst men den dog för mig istället [:(]
#2 - 4 mars 2008 16:28
Är du säker på att hon skulle föda, så hon inte var sjuk med uppsvälld mage istället?
Annars händer det lite då och då, men inte så särskilt jättteofta att de dör i barnsängen.
#3 - 5 mars 2008 04:24
Jag är säker på det att hon skulle föda för det är ju dom typiska känne tecken inför födande

Men det kunde bere på nitrit förgiftning med allt är ju hår fint hur man kan se mellan nitrit förgiftning o när någon ska föda yngel
#4 - 5 mars 2008 06:36
hon kan också ha vart sjuk, en sjukdom som de då har uppsvälld mage, har för mig att de är nå mask i magen.
#5 - 5 mars 2008 07:32
bukvattensot ger också uppsvälld mage har själv trott en guppyhona skulle ha yngel men så dog hon och när jag kolla närmare så hade hon buktvattensot.
#6 - 5 mars 2008 19:43
hur kan man se det? att en fisk har bukvatten sot
#7 - 5 mars 2008 21:04
Uppsvälld mage samt fjällen står ut.
JeBoro
#8 - 5 mars 2008 21:50
Jag har varit med om samma sak, andtagligen för många yngel i magen så att det blir helt enkelt för svårt att föda. Om man har honan i yngelkar eller liknande så har jag hört att man kan hälla i lite salt i små portioner :)
#9 - 6 mars 2008 00:46
Det är inte helt ovanligt att levandefödare dör i "barnsäng".
#10 - 6 mars 2008 14:54
Då hade inte honan buksot utan som jag tror hon hade för många yngel o dog tyvärr

för hon var en riktigt fin hona som är tyvärr sällsynt att få tag i när man ska odla fram blackmolly

Annons