Håller precis på att byta vatten i mitt 100 liters kar det var ca 2 veckor sedan sist och upptäckte en ljus rand på akvariebänken, vilket är trä som syns igenom både över och under den svarta listen och trät är lite fuktigt...
Kan vara hål i botten på akvariet som det sipprar lite ifrån, för jag har fått fylla på akvariet med några liter för det hade dunstat(trodde jag) nu är bara frågan det är vad jag vet bara den övre plattan på bänken som är skadad resten verkar vara intakt...
frågan är om detta när som helst bara kommer explodera och jag får 100 liter vatten på golvet, eller om jag kan låta det vara någon vecka eller så...för att det är stabilt byggt eller hur reagerar glaset på en spricka är det av typ som exploderar eller blir sprickan större och det läcker "bara"?
eller ska fiskarna få bo i hinkar ett tag och byta ut akvaret så fort som möjligt?
Kan trät blivit såhär av ett lätt blaskande över kanten som jag har sett det har runnit på baksidan sista tiden...räcker det?
Detta måste vart mitt sämsta inlägg, tack om nån orkade läsa för att sedan förstå och sedan svarar!