Hur stort behöver jag?

#1 - 6 december 2008 10:11
Tänkte att jag skulle flytta på mitt 450L akvarium och samtidigt montera en bakgrund. Känns som en smidig lösning att köpa ett 100L akvarium att ha mina fiskar i medans, dessutom kan jag ju använda vattnet igen vilket är bra. Räcker detta under säg en vecka eller kommer mina fiskar bli tokiga? Något annat jag bör tänka på?

Tips mottages tacksamt!
#2 - 6 december 2008 10:13
[quote=Kawe;1224381]Tänkte att jag skulle flytta på mitt 450L akvarium och samtidigt montera en bakgrund. Känns som en smidig lösning att köpa ett 100L akvarium att ha mina fiskar i medans, dessutom kan jag ju använda vattnet igen vilket är bra. Räcker detta under säg en vecka eller kommer mina fiskar bli tokiga? Något annat jag bör tänka på?

Tips mottages tacksamt![/quote]

DEt beror ju på hur många fiskar och framförallt vad det är för fiskar ! :D
lycka till :)
#3 - 6 december 2008 10:24
Snabb fråga till...Hur många malawi kan jag ha i ett 450L? Funderar på om jag ska göra mig av med några...Har väl ca 30-40 st idag...Och 3 st ancistrus.

Tack igen
#4 - 6 december 2008 15:38
[quote=Kawe;1224383]Snabb fråga till...Hur många malawi kan jag ha i ett 450L? Funderar på om jag ska göra mig av med några...Har väl ca 30-40 st idag...Och 3 st ancistrus.

Tack igen[/quote]

3 Sorter skulle väl vara skitfint där i och cirka 7-10 av varje ,Jag har 12 fiskar i mitt 375l men också yngel :D
Och jag tycker att det är skitfint, Såklart beror det ju ocksp på vad du har för fiskar , olika malawis har ju olika personlighter :D
Så du får gärna svara på vad du har för malawi så ska jag ge dig mktmktmktmkt bättre tips på hur många jag tycker du borde ha av varje sort :D
lycka till
#5 - 6 december 2008 18:22
[quote=Kawe;1224381]Tänkte att jag skulle flytta på mitt 450L akvarium och samtidigt montera en bakgrund. Känns som en smidig lösning att köpa ett 100L akvarium att ha mina fiskar i medans, dessutom kan jag ju använda vattnet igen vilket är bra. Räcker detta under säg en vecka eller kommer mina fiskar bli tokiga? Något annat jag bör tänka på?

Tips mottages tacksamt![/quote]

Det funkar säkert under en vecka. Mata sparsamt - och bygg inga grottor i 100-litaren.

Annons