Hur stora bilder får man lägga in?

#1 - 12 februari 2005 17:44
Jag har för mig att jag har läst att foton inte får vara större än 400 x 400 stämmer det? Jag har letat men kan inte hitta reglerna om detta.

Mvh
#2 - 12 februari 2005 17:57
[font=Comic Sans MS][color=red]Är det bilder i guldmedlemmarnas fotoarkivet du menar så tror jag inte det är någon begränsning, är det bifogade bilder i forumet så får du denna text om du försöker lägga in för stora bilder: [color=black]"[/color][font=Verdana][color=#000000]Filen är för stor. Den maximala storleken för den här filtypen är 195.3 KB. Din fil är 724.7 KB."[/color][/font][/color][/font]
#3 - 12 februari 2005 18:06
Det är i guldmedlemmars fotoarkiv som jag menar. Jag har lagt in två bilder (inte världens bästa kanske men ville prova) När jag sedan tittade på andras bilder så kan man klicka för att få en större bild, vilket inte går på mina. Jag har minskat ner mina till 400 breda och då kommer längden automatiskt. Vad är lämplig storlek?

Mvh
#4 - 12 februari 2005 18:09
[QUOTE=carmahan]Det är i guldmedlemmars fotoarkiv som jag menar. Jag har lagt in två bilder (inte världens bästa kanske men ville prova) När jag sedan tittade på andras bilder så kan man klicka för att få en större bild, vilket inte går på mina. Jag har minskat ner mina till 400 breda och då kommer längden automatiskt. Vad är lämplig storlek?

Mvh[/QUOTE]
[font=Comic Sans MS][color=red]Det kanske är för att du minskat ner dom som dom inte går att se i större format. Då ser man förmodligen bilden i det stora formatet redan. Prova lägg in en bild i originalstorlek så kanske det går att klicka upp den i större.[/color][/font]
#5 - 12 februari 2005 18:16
Vet inte om jag vågar lägga in original stl. den blir nämligen 2592x1944. Bilden fortsätter in till grannen i så fall :D. Jag ska prova med en lite mindre storlek. Jag åter kommer om det blir fel.

Mvh
Kjell Fohrman
Administrator
#6 - 12 februari 2005 18:19
[QUOTE=carmahan]Vet inte om jag vågar lägga in original stl. den blir nämligen 2592x1944. Bilden fortsätter in till grannen i så fall :D. Jag ska prova med en lite mindre storlek. Jag åter kommer om det blir fel.

Mvh[/QUOTE]
Nu vet jag inte riktigt hur det funkar men jag har för mig att bilden krymps automatiskt till 1000 pixlar.
#7 - 12 februari 2005 18:30
Har nu lagt in en bild på en Paletthane. Den var 1704 x 1568 i original. Men är 1000x900 någonting i fotoarkivet. Så du har rätt Kjell att det sker automatiskt. Det går nu att klicka fram en större bild även på mina foton.

Tack för svaren!
Mvh

Annons