Hur söka?

#1 - 5 december 2005 16:34
Hur gör man för att söka bland alla ämnen/inlägg.

Under avancerad sökning. Om jag väljer att söka "Sök alla öppna forum" så får jag väl ingen sökning bland de stängda forumena? Och finns det andra inägg/ämnen som inte tas med i sökningen, de låg på zpet eller nåt?

Hur ska syntaxen vara utformad för olika sökningar?
#2 - 6 december 2005 03:08
[QUOTE=Frågvis] ingen sökning bland de stängda forumena?[/QUOTE]
och var finns dom stängda forumen ???

Och finns det andra inägg/ämnen som inte tas med i sökningen, de låg på zpet eller nåt?

zpet är bara en annan adress till samma ställe påverkar inte sökning.
Kjell Fohrman
Administrator
#3 - 6 december 2005 08:59
Om jag väljer att söka "Sök alla öppna forum" så får jag väl ingen sökning bland de stängda forumena?

Om du menar Zoopet Gold-kategorin så kommer den med om man är GOld-medlem annars inte

Och finns det andra inägg/ämnen som inte tas med i sökningen, de låg på zpet eller nåt?

Allt kommer med

Hur ska syntaxen vara utformad för olika sökningar?

Inget som jag kan svara på. Dock kommer hela sökfunktionen inom kort att uppgraderas så då kanske du kan avvakta med din fråga tills dess
#4 - 6 december 2005 11:09
Ok tack för svaren. Kände mig lite osäker om allt kom med i sökningen, men nu vet jag.
En artikel om hur sökning fungerar skulle vara uppskatat, när ni uppgraderar.

Använda + - tecken AND OR NOT "" osv
#5 - 6 december 2005 12:28
Det vore bra om man vid sökning får täff i inlägg/delsida istället för en tråd med tiotal sidor .
#6 - 7 december 2005 10:57
[QUOTE=ray]Det vore bra om man vid sökning får täff i inlägg/delsida istället för en tråd med tiotal sidor .[/QUOTE]

Ja det vore bra. Och kan man göra sökning i sökning så vore det kanon.

Annons