Har hällt i detta i mitt 112 liters idag för första gången.
Hur snabbt kan jag förvänta mig synbara resultat? (otålig som fan!:D)
Robin_Hedstrom skrev:Vårt akvarium tar sig då inte. Är inne på 2a månaden med mäsk och pmdd, inget händer.
Ljuset vi har är en T5-ramp med 4st rör på 39w vardera till ett 380 liters. Någon skillnad tycker jag ju att det borde varit.
Maria - Sjöjungfru skrev:[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Hur mycket PMDD doserar du?[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Det är ju mycket läggar att dosera för lite än för mycket, speciellt om man tillför Co2.[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Jag kör med utan PMDD och har ganska mycket växter och pytsar nu i 3 dl av varje i mitt 450L, vilket är en hel del över "normaldos".[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]När det har stökat med växterna så har i stort sett alltid mer PMDD hjälpt.[/COLOR][/FONT]
Robin_Hedstrom skrev:Ja jag tillsätter ju väldigt mycket mindre. Strax över normal dos dvs knappt 1 dl till mitt kar.
Kanske ska tömma i det sista jag har i flaskorna och se vad som händer.
Whistler84 skrev:Jag doserar 20ml av varje flaska två gånger i veckan i mitt 450L, varav en av gångerna är vattenbytesdag då jag byter ca 40%. Det växer så det knakar, och jag har inte CO2.