Hur skall de få mat?

#1 - 8 oktober 2003 18:13
Jag har tre små afrikanska klogrodor, som ska enligt affären få samma mat som fiskarna. Det är bara det att fiskarna äter upp all mat så de inte får något! Jag har provat med både med flingfoder och sjunktabbletter. Jag har ingen aning om vad jag skar göra!
Snälla Hjälp mig!
#2 - 8 oktober 2003 18:28
Du får mata dem med röda mygglarver som du viftar framför dem med fingrarna. Så får jag i alla fall göra med mina då tar de mygglarverna.
#3 - 8 oktober 2003 18:48
Jag har samma problem med matningen. Fast jag har eldbuksalamandrar och fiskar. Det jag har gjort är att jag har köpt en typ av tratt hos en djuraffär. Den sätter man på insidan av glaset (nere i vattnet om man vill, dock inget måste) och sedan lägger jag ned röda mygglarver där. Tratten har lixom små hål som maten lätt kan sugas ut igenom. Sedan får fiskarna flingor som jag bara låter flyta runt.

Lycka till :o)
#4 - 8 oktober 2003 18:54
Har också klogrodor! Fick tipset om att mata när det är mörkt, fiskarna är förhoppningsvis lite lugnare då! Du får smyga!
#5 - 8 oktober 2003 19:13
Brukar mata när det är ljust fast då blir man anfallen av black molly å lite andra fiskar oxå som gärna vill sno åt sig mygglarverna från mina fingrar hehe

Annons