hur ska jag montera cirkulations pump mm?

#1 - 11 februari 2007 12:55
köpte en 45 l guppy kar den fölide med nogra grejer som plast bollar vita ringar i en nät svart påse och en L formad hård slang och det fins en stor tomm fack som täcker hela bakrutan,fins det non tydlig beskrivning non sidan som visar hur monterar det o hur funkar de!?jag måste starta den ikväll!:confused: [:o] :D
#2 - 11 februari 2007 13:25
http://www.backtonature.se/sweden/woodrock.html

om du kollar bilden (nr 2 uppeifrån) så ser man en baksida på bakgrunden..

säkert något sådant du ska göra i enklare tappning..
#3 - 11 februari 2007 13:54
Manne_74 skrev:
http://www.backtonature.se/sweden/woodrock.html

om du kollar bilden (nr 2 uppeifrån) så ser man en baksida på bakgrunden..

säkert något sådant du ska göra i enklare tappning..

ja det va det men är det inte enkalare att ha en vanligt inne filter?
#4 - 11 februari 2007 13:59
jo det är det.. skillnaden är att du får stor filtermassa med en sådan här lösning.. har själv liknande lösning som jag inte städat på flera år..
#5 - 11 februari 2007 15:01
Manne_74 skrev:
jo det är det.. skillnaden är att du får stor filtermassa med en sådan här lösning.. har själv liknande lösning som jag inte städat på flera år..

för den tar mycket plats också,men vad tycker du ska tar bort det o ha en inne filter eller ska jag ha den som den är?
#6 - 11 februari 2007 23:55
Hallåå... jag tror inte ni är på samma spår!! du hade ett guppy hotell eller hur?! idessa kar så fyller man hela baksidan med filtermaterial (det ingick väl i paketet?) L röret/slangen tror jag ska gå från pumen i botten upp till utblåset. dessa akvarier har en jättebra filterlösning som vanliga innerfilter inte kan mäta sig med!
#7 - 12 februari 2007 00:02
Förlåt en okunnig ....

åheim skrev:
Hallåå... jag tror inte ni är på samma spår!! du hade ett guppy hotell eller hur?! idessa kar så fyller man hela baksidan med filtermaterial (det ingick väl i paketet?) L röret/slangen tror jag ska gå från pumen i botten upp till utblåset. dessa akvarier har en jättebra filterlösning som vanliga innerfilter inte kan mäta sig med!

:confused: :confused: Vad är ett guppy hotell???:confused: :confused: :confused:
#8 - 12 februari 2007 05:14
åheim skrev:

okej jag få behålla det,det behövs o limma lite kanterna men jag har ett problem o det är ljudet som komer fron cirkulationspumpen det är störande ljud hur ska jag göra?:(
#9 - 12 februari 2007 07:03
habob skrev:
okej jag få behålla det,det behövs o limma lite kanterna men jag har ett problem o det är ljudet som komer fron cirkulationspumpen det är störande ljud hur ska jag göra?:(

Tyvärr så låter alla pumpar lite... Vissa låter mer, andra mindre. Men alla har ett störande ljud (om man nu är känslig för surr-ljud..).
Testa att rengöra alla delar i pumpen. Blir det bättre? Ligger den imot något? Glaset?

Lycka till!

Annons