Hur ska jag inreda???

#1 - 20 oktober 2006 22:45
hämtar ett 575 liters idag :p. mått 160x60x60cm
Jag ska mest ha sydamerikanska fiskar (och några asiatiska invandrare) så det blir mest inriktat på dem,
fiskarna jag har nu är:

5 scalarer (vill mest utgå utifrån dem så att dem får det så "naturligt" som möjligt)
4 sturisoma aurerum
18 kardinal tetror
kampfisk
4 siamensis
2 nyckelhål ciklider
10 corydoras green stripe
8 corydoras sterbai

sen ska jag kompletera med några L-malar och corydoras.

Har tänkt ha biltemas blästersand för det har jag redan 50 kg och ska köpa 50 till tror ja (räcker det?).

så vad ska jag inreda med mer???????:confused: :confused:
#2 - 21 oktober 2006 01:39
En frän bakgrund kanske?
#3 - 21 oktober 2006 05:34
Ska du ha malar så bör du ha rötter så dom får lite gömställen.
#4 - 21 oktober 2006 08:31
Sushi:
mmm det skulle vara bra men just nu har akvariet gjort ett stort hål i min plånbok :p den enda bakgrunden jag hitta som passade var btn mini amazonas och rocky.

Metalmaid:
jo det har jag tänkt på men vet inte hur jag ska inreda, med dem.
#5 - 21 oktober 2006 10:40
Jag hade nog försökt å få tag i 2 st rätt så stora rötter och satt en i varje hörn (så dom täcker utrustningen nu när du inte hade råd med en bakgrund som löser det problemet)

Sen hade jag planterat ett par svärdplantor (dom är ju faktiskt från sydamerika) mellan rötterna så dom bildar en grön bakgrund typ.

Framför rötterna (mot sidorutorna) kan du kanske plantera papegojblad (snygga rödaktiga växter, också från sydamerika)

Längst fram i karet kan man ju alltid plantera några lågväxande växter så det blir ännu mer grönska i karet.

Lycka till med planering och uppstart av karet. Alltid lika kul å fixa till nytt.
#6 - 21 oktober 2006 20:39
TACK:) det lät som en jätte bra ide ska försöka hitta några snygga rötter och växter.
och ska se om jag kan ta bilder på arbetet:D
#7 - 22 oktober 2006 19:15
Bilder ser vi fram emot :)
#8 - 25 oktober 2006 08:41
Kolla på pwss.se, de har ju inte bara BTN bakgrunder, utan många precis lika funktionsdugliga (o billigare) kopior
#9 - 25 oktober 2006 09:44
har någopn fått tetror(mindra) så som kardisar att funka med fullvuxna sclararer, har bara slutat upp med mat hos mig..

Annons