Hur ska jag blanda mina fiskar?

#1 - 9 maj 2006 06:20
[INDENT]Hej jag har 5 olika arter som ska gå i 2 kar.Men jag är osäker hur jag ska blanda de.Just nu så går golden,rödzebra och flavus i ett kar och det funkar bra ihop.Sedan har jag demasoni som går själva och det funkar också bra.Men nu har jag köpt aloncara röd rubin och jag vet inte i vilket kar de ska gå i .Ska de gå med golden,rödzebra och flavus.Eller ska de gå med demasoni.Eller ska jag blanda på ett helt annat sätt?Någon som har förslag.Karen är på 500L 0ch 240L.
[/INDENT]
#2 - 9 maj 2006 07:54
Golden & rödzebra & flavus i 240 , demasoni och Röd rubin i 500.

Tror det blir bäst så demasoni e rätt aggro och röd rubin e nog den enda som kan matcha det ngt sånär.. nån får gärna rätta mig om jag har fel, förövrigt blir det nog snyggare så.. men det är en strikt personlig åsikt dock...

*ler* lycka till!!
#3 - 9 maj 2006 16:11
Tack för ditt tips, vad du sa hade jag tänkt förrutom att jag tänkte demasoni och röd rubin i 240L karet.
#4 - 11 maj 2006 08:31
Anledning rödzebra och flavus kräver större kar enligt artbeskrivningen.
#5 - 11 maj 2006 11:01
yess, stämmer bra det, men smaken är som baken, du kommer själv märka vad som e bäst, det kommer fiskarna snart visa själva, allt beror ju på hur just de är som "personligheter" vissa funkar vissa inte. =)

lycka till och berätta gärna hur det blev!

//decimus
#6 - 1 juni 2006 20:58
Det blev Demasoni och Golden i mitt kar.

Annons