Hur ser ynglen ut hos P. cupanus och dayi

#1 - 28 november 2007 17:40
Har fått yngel av Pseudosphromenus dayi och hade dem i en yngelburk, glömde av att jag lagt dit dem och kom hem med ett gäng Pseudosphromenus cupanus-yngel som jag fått överta. Nu är förvirringen total. kan inte skilja dessa arter åt. Går det överhuvudtaget att skilja dem åt relativt snart för jag måste skicka iväg en del. I annat fall måste jag vänta till de vuxit till sig lite så man kan se skillnaden då, men nu tycker jag att de är rätt lika.:(
#2 - 6 december 2007 14:53
Ser ut som problemet löste sig själv, behöver itne separera ynglen, de är döda allihop:( På något sätt har mina katter lyckats ta sig in i akvariet, eller rättare sagt upp på akvariet och ha sönder täckglaset, lekt "jaga fisken" och tyngden av em gjorde väl att fogarna i ena kanten släppte och vattneläckte ut:mad:
#3 - 6 december 2007 15:25
Tråkigt men det hade varit kul att se katten ramla i akvariet.Våran katt hoppade upp på karet men jag hade tagit bort täckglaset jäklar vad fort han kom upp ur karet igen,nu håller han sig på golvet.

Lycka till med nästa kull om det blir någon.

Thomas
#4 - 9 december 2007 13:21
Ha ha, ja jag hade oxå velat se katterna göra det he he

Men nu är det en ny lek på gång av Pseudosphromenus dayi så vi får väl se hur det går nu då ;-)

Annons