Hur se på Silvermolly att det är dags??

#1 - 12 maj 2007 16:34
hej!

har 2st Silvermollys i ett av mina kar(135-liter)

hur ser man att det är dags att yngla?

jag menar honan är bra tjock, men det händer inget!!
vad kan detta bero på?

något man bör tänka på med Silvermollys, någon?

[LEFT]Kristoffer[/LEFT]
#2 - 12 maj 2007 23:18
det är svårt att se, men man stoppar när honan i ett sånt yngelkar man sätter i de vanliga karet och så får hon va där tills de är klart.
honan kan va tjock i 2 veckor utan yngel så bra att hon är tjock är inget som säger yngel bara så där.

DOCK så kunde du tagit det i dina 2 befintliga trådar istället för att skapa ytterligaren en tråd, ju mer trådar du skapar om dina problem ju mindre angelägna blir folk att hjälpa dig, de framstår mest tjatigt och inte intressant.
#3 - 12 maj 2007 23:34
det kan vara väldigt svårt att avgöra när det är dags.
men man kan hålla reda på när honan föder första gången och sen vet man att det dröjer ca 28-30 dagar tills nästa gång.
#4 - 13 maj 2007 00:35
Pumba skrev:
det är svårt att se, men man stoppar när honan i ett sånt yngelkar man sätter i de vanliga karet och så får hon va där tills de är klart.

honan kan va tjock i 2 veckor utan yngel så bra att hon är tjock är inget som säger yngel bara så där.

DOCK så kunde du tagit det i dina 2 befintliga trådar istället för att skapa ytterligaren en tråd, ju mer trådar du skapar om dina problem ju mindre angelägna blir folk att hjälpa dig, de framstår mest tjatigt och inte intressant.

ett jävla gnäll
skit i att svara om du inte vill det då!!

suck!!!!!!!
#5 - 13 maj 2007 00:36
det kan vara väldigt svårt att avgöra när det är dags.

men man kan hålla reda på när honan föder första gången och sen vet man att det dröjer ca 28-30 dagar tills nästa gång.

ok tack för ett bra svar!
ha re

Kristoffer
#6 - 13 maj 2007 17:59
Stoffy34 skrev:
ett jävla gnäll

skit i att svara om du inte vill det då!!

suck!!!!!!!

vilken jäkla attetyd, du fick ju ett svar men jag påpekade att du lika väl kunde fortsatt skriva i någon av de andra trådarna som du gjort som behandlar samma sak.

men men ska sluta svara på dina trådar, svar är ju bara uppskattade när de passar.
#7 - 13 maj 2007 18:33
Pumba skrev:
vilken jäkla attetyd, du fick ju ett svar men jag påpekade att du lika väl kunde fortsatt skriva i någon av de andra trådarna som du gjort som behandlar samma sak.

men men ska sluta svara på dina trådar, svar är ju bara uppskattade när de passar.

jo, men det är ett jävla gnäll på dig tycker jag!!!

och du, attityd stavas så här och inte attetyd!!!

Kristoffer

Annons