Hej, jag har ett Juwel Rio 240, monterade Rusta:s blå ljusslinga på det bakre locket, borrade bara små hål och fäste med svarta buntband, fungerar bra.
Dubbelhäftande tejp låter livsfarligt om man inte har täckglas emellan. Bara en tidsfråga innan tejpen släpper i den fuktiga miljön och vips har man ljusslingan hängandes ner i vattnet...
Jaja när du sa dioder förutatte jag att du menade det. MEn då är det nog bättre med buntband, som du redan har fått tipps om. ÄR det de vanliga slangarna du syftar på så är det inte ens dioder i dom. Alla färdiga elprylar är IP klassade.
Den verkar bra, utomhusbruk, då funkar den ju iaf till ett akvarie ;) bra pris också.
Är det nåt att satsa på eller är jag helt fel ute ?
Jag har svart silicon hemma men jag är tveksam att det kommer fästa bra på ett plastlock ? Ungefär vad skulle en sån där limpistol + smältlim kosta ?
tänkt på att LED är gjorda av speciella sk dopade halvledare och kan innehålla ganska otrevliga metaller, Tex GaAS galium arsenik vet inte om det är så bra om det lakas ut i akvariet, men om de är klassade och så borde det inte vara någon fara,
Nu är det ju inte dioder det handlar om. Även om det står så i rubriken. Dessutom är dopnings ämnen i så liten mängd att det knappt kan påverka. Men de kan omöjligt komma ut. De är tätt kapslade. Då är det nog större problem med benen eller ledningarna fram. Om man inte lyckas kapsla dom bra. Men du behöver inte vara orolig för skumma metaller ur dioden.
Passa er för såna där ljusslingor de tål inte att böjjas!!
Jag hade paj en sån som var mitt första månljus. Dioder eller neonlysrör är det bästa enligt mig.
åkte till rusta å kollade efter en sån blå ljusslinga, tyvärr slut så det fick bli en lyxvariant för 300:- :S + limpistol etc etc....blev en bra summa tillslut...heh
glömde totalt bort att det kanske skulle va bra med reflektorer.....damn
så det får bli å göra om allt från början när man får orken tillbaka...hehe