Hej allesammans, kommer ni ihåg mig? Annars är det dags att minnas men sen ni glömma mig totalt för efter mycket vånda har jag beslutat mig för att sluta med akvarium. Det har suttit långt inne att efter nästan 40 år sluta men "I´ve lost that loving feeling". Jag gjorde en storsatsning förra våren men efter ett par månader var det tillbaks i dom gamla hjulspåren igen, dvs hälla i lite torrfoder en gång om dan och skrapa framrutan när inget syntes igenom. Nåt tag med saxen också när växterna växt för mycket.Det finns så mycket annat att göra och tiden är inte tänjbar, man måste prioritera. Dessutom vill jag möblera om vardagsrummet och ett halvtons akvarium flyttar man inte hur som helst.
Vad jag funderar på är vad jag skall göra med alla prylar jag samlat på mig under årens lopp. Visst kan jag köra allt till återvinningen(tippen) men det finns säkert något som någon kan ha nytta av. Därför undrar jag vad det finns för alternativ. Auktion? Hur då? Var då? Nån affär kanske kan sälja det? Fler förslag? Det är frågan om Göteborgsområdet. Jag vill dock INTE ha någon auktion här och nu eller få en massa mail eller PM från tänkbara köpare utan bara goda förslag. Dessutom strider sånt mot forumreglerna.