Hur sälja akvarier mm?

#1 - 19 februari 2006 12:43
Hej allesammans, kommer ni ihåg mig? Annars är det dags att minnas men sen ni glömma mig totalt för efter mycket vånda har jag beslutat mig för att sluta med akvarium. Det har suttit långt inne att efter nästan 40 år sluta men "I´ve lost that loving feeling". Jag gjorde en storsatsning förra våren men efter ett par månader var det tillbaks i dom gamla hjulspåren igen, dvs hälla i lite torrfoder en gång om dan och skrapa framrutan när inget syntes igenom. Nåt tag med saxen också när växterna växt för mycket.Det finns så mycket annat att göra och tiden är inte tänjbar, man måste prioritera. Dessutom vill jag möblera om vardagsrummet och ett halvtons akvarium flyttar man inte hur som helst.

Vad jag funderar på är vad jag skall göra med alla prylar jag samlat på mig under årens lopp. Visst kan jag köra allt till återvinningen(tippen) men det finns säkert något som någon kan ha nytta av. Därför undrar jag vad det finns för alternativ. Auktion? Hur då? Var då? Nån affär kanske kan sälja det? Fler förslag? Det är frågan om Göteborgsområdet. Jag vill dock INTE ha någon auktion här och nu eller få en massa mail eller PM från tänkbara köpare utan bara goda förslag. Dessutom strider sånt mot forumreglerna.
#2 - 19 februari 2006 12:48
Om det inte är så att du vill ha en amssa pengar för det så hade jag rekkomderat att sätta ut en annons med alla prylarna, individuellt pris och ngt paketpris. så länge man håller sig till rimliga/låga priser (dvs inte flera tusen för ett begagnat kar på 150 liter) får man nog det sålt. om alternativet är det ju smidigare. man slipper köra iväg det själv, och har man tur får man en slant för det.
#3 - 19 februari 2006 12:48
eftersom du inte är goldmedlem här på zoopet så kan du ju inte sätta ut en annons men du kan väl sätta ut en annons på blocket.
det är ju onödigt o slänga allt på tippen. det finns alltid folk som vill ha akvarium
#4 - 19 februari 2006 12:50
Prova på ciklid.se tror att alla kan annonsera där...
#5 - 19 februari 2006 12:55
msn köp & sälj, där lägger du in annons med foto gratis =)
#6 - 19 februari 2006 17:37
eller så kommer det ju en auktion i Trollhättan om en månad... :) hör med dom först bara, den börjar ju sent och dom kanske inte vill ha in 200 poster :)..
synd att Gcg inte har någon auktion denna våren (kommer en till hösten dock)
allt beror ju på hur lång tid du vill ha kvar grejerna.

tror firren.com har en annonssida oxå...

eller bli guldis här....
#7 - 19 februari 2006 17:56
Vad synd att du skall lägga ner Åke. Jag har saknat dig här på forumet och undrat vart du tagit vägen.
MVH
Magnus
#8 - 19 februari 2006 20:29
Jo, jag försvann lite plötsligt. Upptäckte att jag behövde ett dygn på ungefär 30 timmar och insåg att jag behövde skära ner aktiviteterna. Internet var en sak, akvarierna en annan. Fimpade även ett par tidskrifter som ändå lades på hög utan att bli genomlästa. Fast jag behöver ju inte lämna detta forum helt, kunskaperna finns kvar.

Tack för alla förslag. Jag är lite tveksam till att annonsera eller auktionera på nätet, jag saknar kunskap. Dessutom når man inte dom som inte är nätanslutna. Just vad gäller annons vet jag inte heller prisläget. Har även lite löst funderat på Tradera. Auktion till hösten i Götet kan vara en möjlighet. Förutom det stora akvariet står resten och bara skräpar i ett källarutrymme.

Om nån har något mer förslag så är det bara att skriva.
#9 - 19 februari 2006 20:33
[quote=Åke K]Jo, jag försvann lite plötsligt. Upptäckte att jag behövde ett dygn på ungefär 30 timmar och insåg att jag behövde skära ner aktiviteterna. Internet var en sak, akvarierna en annan. Fimpade även ett par tidskrifter som ändå lades på hög utan att bli genomlästa. Fast jag behöver ju inte lämna detta forum helt, kunskaperna finns kvar.

Tack för alla förslag. Jag är lite tveksam till att annonsera eller auktionera på nätet, jag saknar kunskap. Dessutom når man inte dom som inte är nätanslutna. Just vad gäller annons vet jag inte heller prisläget. Har även lite löst funderat på Tradera. Auktion till hösten i Götet kan vara en möjlighet. Förutom det stora akvariet står resten och bara skräpar i ett källarutrymme.

Om nån har något mer förslag så är det bara att skriva.[/quote]

du kans skicka ett pm till mig ifall du vill sälja lite :)
#10 - 19 februari 2006 20:45
[quote=Åke K]Har även lite löst funderat på Tradera. Auktion till hösten i Götet kan vara en möjlighet. Förutom det stora akvariet står resten och bara skräpar i ett källarutrymme.

Om nån har något mer förslag så är det bara att skriva.[/quote]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Om du änndå tänker invänta hösten så har ju Göteborg Ciklidgrupp en auktion. Då når du ju i alla fall en akvaristisk skara. :)[/COLOR][/FONT]
Kjell Fohrman
Administrator
#11 - 19 februari 2006 20:53
Jag deletade annonsdelen abv inlägg - är man bara ute efter allmänna synpunkter så finns det inget anledning att räkna upp exakt vad man säljer.

Sen som Maria - Sjöjungfru så rekommenderar jag Göteborgs Ciklidgrupps auktion om du kan vänta till hösten.

Gratisannonser kan man annars sätta in på ciklid.se och akvarieguiden.nu
#12 - 19 februari 2006 21:23
www.tradera.se är en bra idé också.

Annons