Mumin skrev:Det kan stå snett bara det står jämnt snett!
Det ett akvarium inte får göra är att skjuva.
Om du inte vet var det är så ta en tom, fyrkantig glasslåda på två liter så där och dra i två diagonala hörn. Då skjuvas botten på lådan.
Gör akvariet det så kommer det att spricka för eller senare.
sagodjuret skrev:någon som vet?
sagodjuret skrev:ah. jag är så ledsen, ser ingen lösning alls på det här. bänken är inte rak, jag har verkligen inte råd att köpa en bänk för 1000 kr och även om jag gjorde det så är golvet ojämnt. jag får nog ta och sälja akvariet. himla synd. men jag får skylla mig själv som inte tänkte ordentligt från början.
VisualDarkness skrev:Att hitta kompromisser och lösningar är halva hobbyn så inte ska man lägga av för något sådant här inte, nej. :)
Som folk säger är 40l inte mycket alls och karet bör tåla en hel del utanför det optimala. Men kör du på lösningen jag skrev kommer du kunna sova gott om du är lite osäker nu.
VisualDarkness skrev:Det beror på HUR det är snett om mitt tips hjälper eller inte. ;)
VisualDarkness skrev:Med skevt tänker iaf jag att det helt enkelt inte är en plan toppskiva, lite lutning är en helt annan sak.
VisualDarkness skrev:Att hitta kompromisser och lösningar är halva hobbyn så inte ska man lägga av för något sådant här inte, nej. :)
Som folk säger är 40l inte mycket alls och karet bör tåla en hel del utanför det optimala. Men kör du på lösningen jag skrev kommer du kunna sova gott om du är lite osäker nu.