Hur öppnar man en data skärm?

#1 - 19 september 2007 17:55
Jag har hittat en dataskärm som jag vill sätta ett akvarium i. Problemet är att jag inte får upp den. Jag hittade 2 skruvar under rutan men det hände ingenting när vi fått bort dom. Har även lyckats bända bort panelen som knapparna (av/på, bild, ljus, kontrast mm) sitter på. Men, längre än så kommer vi inte. Hjälp?
#2 - 19 september 2007 18:00
Tappa den i golvet så kanske den delar sig;)
sitter säker några plasthakar som håller ihop skärmen utöver skruvar.

Thomas
#3 - 19 september 2007 18:50
Tappa den i golvet så kanske den delar sig;)

sitter säker några plasthakar som håller ihop skärmen utöver skruvar.

Thomas

Jag vill inte att den ska dela sig det är ju skalet jag är ute efter ;)
Jag och min BF har suttit med skruvmejslar och försökt bent i varenda skarv utan resultat... Det måste ju finnas ett enkelt sätt att öppna den på.
#4 - 19 september 2007 19:26
Hittar du nån form av runda "plastlock" på baksidan så kan det vara plattor som täcker över några skruvar..

Min sambo gav det rådet.. Men jag vet inte om ni redan tittat runt hela överallt :)
#5 - 19 september 2007 19:50
Zirconia skrev:
Hittar du nån form av runda "plastlock" på baksidan så kan det vara plattor som täcker över några skruvar..

Min sambo gav det rådet.. Men jag vet inte om ni redan tittat runt hela överallt :)

Tyvärr finns det inget sånt... :(
#6 - 19 september 2007 21:50
om skruvana sitter i underkant så försök böja den uppåt som att öppna en bok såattsäga...
#7 - 19 september 2007 21:52
Brukar kunna sitta lite skruvar under snurrplatan i botten, Snurplattan brukar gå att trycka bort, sen sitter alla skärmar fast med klämor i framkant som man får vara lite våldsam för att få bort.
#8 - 19 september 2007 22:04
smegga skrev:
Brukar kunna sitta lite skruvar under snurrplatan i botten, Snurplattan brukar gå att trycka bort, sen sitter alla skärmar fast med klämor i framkant som man får vara lite våldsam för att få bort.

Snurrplattan tog vi bort från början, det va lätt. Jo, våldsamma har vi varit! Skärmen har massor med hål runt hela springan i framkant efter skruvmejslar :p Vi har gett upp! Den måste f*n va limmad. Vi ska kolla efter dataskrot i morgon och slänga den vi har från balkongen eller nåt :p Tack för alla tips och råd! :)
#9 - 20 september 2007 16:40
Haha, ja, det verkar inte lätt det där.. Lycka till iaf :D
#10 - 21 september 2007 11:57
berätta hur det går
#11 - 21 september 2007 12:08
david87 skrev:
berätta hur det går

Än har vi inte hittat en ny skärm. Återkommer när vi gjort det.:)
#12 - 21 september 2007 12:51
Akvarium i en skärm låter kul.

Men även om skärmen har varit urkopplad i flera månader kan det finnas ström i kondensatorerna. Så se till att ni inte får stötar :) Ladda ur dem först.

Det borde gå att öppna tycker jag :confused:.

lycka till!
#13 - 22 september 2007 14:08
Hehe, det är ju härligt att få ström i händerna. Har ju inte alls hänt mig när jag meckade i en CRT-iMac en gång i tiden, nej nej...

//C
#14 - 22 september 2007 14:20
VictoriaR skrev:
Akvarium i en skärm låter kul.

Men även om skärmen har varit urkopplad i flera månader kan det finnas ström i kondensatorerna. Så se till att ni inte får stötar :) Ladda ur dem först.

Det borde gå att öppna tycker jag :confused:.

lycka till!

Hmm, det hade jag ingen aning om. Sladden var avskuren när vi hittade den :p Som "tur" var så kom vi aldrig så långt att det fanns risk att få en stöt :p

Jag tycker oxå att den borde gå att öppna men jag kan lova att både jag och min BF fösökte med ALLT och den gick inte upp! Vi har slängt den nu :p

Annons