Hur ofta skall man vattna akvarieväxter ???

#1 - 6 augusti 2004 21:43

F'låt , kunde inte låta bli den rubriken :)

#2 - 6 augusti 2004 21:47
Åhh, bra fråga!!! *skrattar*
#3 - 6 augusti 2004 21:55
Haha 8)
#4 - 6 augusti 2004 22:00
Åhh, du är online här med defdac :)
#5 - 6 augusti 2004 22:01
hahahahaha [:-92]
#6 - 6 augusti 2004 22:02
"Bör gärna torka ut mellan vattningarna"... är INTE ett skötselråd för akvarieväxter!
#7 - 6 augusti 2004 22:11
Hört talas om självvattnande kruka?
#8 - 6 augusti 2004 22:41
Umm.... Jag har fått för mej att luftfuktigheten är viktigare än vattningen och då borde man spraya med duschspruta runt om hela ummm...karet? =)
#9 - 6 augusti 2004 23:18
Jo man hajar ju till lite ;) Har faktiskt varit med om en dylik klassiker när jag jobbade i blomsteraffär. En tant kommer in och bannskäller på min kollega för den dåliga kvaliteten på växten hon köpt - den växer inte som den ska och hon har minsann följt alla skötselråd! Givetvis var det en plastblomma... :)
#10 - 6 augusti 2004 23:45
Uhm... brukar hälla lite extra vatten just på växterna någon gång i veckan så inte fiskarna dricker upp allt...

/J
#11 - 7 augusti 2004 00:22
Jag me, speciellt på plastväxterna ;)

Vänligen
Kawe
#12 - 7 augusti 2004 06:23
[:D]
PatrikMalmo
#13 - 7 augusti 2004 08:19
*skratt* ...och alla snurrar givetvis in och undrar vad fasen du menar!! [:-100]
#14 - 7 augusti 2004 08:49
Frågan är mycket intressant egentligen.
Som jag ser det finns det bara två sätt för att få växter att överleva på mitt kontor på sjukhuset.
Antingen den där så kallade Duynplant som man kan ställa mörkt och egentligen inte behöver vattna alls. (Min fru har hittills vattnat ihjäl ett ex hemma genom att vattna en gång i veckan - vi har fått ett nytt ex - får se hur länge den klarar sej).
Alternativet är givetvis ett akvarium vilket ju är mer kontroversiellt på ett sjukhus - men jag planerar att hävda att det bara rör sej om plantor (som alla andra har) bara att de behöver mer vatten än normalt. Samt att det där som simmar omkring bara är där för att omvandla den plantnäring jag tillför i flingform.
Jag tycker att den argumentationen borde hålla...
#15 - 7 augusti 2004 10:08
Submarina bladlöss kanske???
PatrikMalmo
#16 - 7 augusti 2004 11:34
gogar,

Isch! Det finns faktiskt en variant på det - musselkräftor. Inte alla som ger sig på blad, men den del gör det med glatt humör! Har bara haft en variant som inte käkade blad, men fiskarna åt inte upp den. Tror skalet var för hårt.
#17 - 19 augusti 2004 20:44
Ursprungligen skickat av Lenita

Jo man hajar ju till lite ;) Har faktiskt varit med om en dylik klassiker när jag jobbade i blomsteraffär. En tant kommer in och bannskäller på min kollega för den dåliga kvaliteten på växten hon köpt - den växer inte som den ska och hon har minsann följt alla skötselråd! Givetvis var det en plastblomma... :)

Hahaha va mobbat[:-92][:D]
#18 - 29 oktober 2006 21:06
erikthur skrev:
Frågan är mycket intressant egentligen.

Som jag ser det finns det bara två sätt för att få växter att överleva på mitt kontor på sjukhuset.

Antingen den där så kallade Duynplant som man kan ställa mörkt och egentligen inte behöver vattna alls. (Min fru har hittills vattnat ihjäl ett ex hemma genom att vattna en gång i veckan - vi har fått ett nytt ex - får se hur länge den klarar sej).

Alternativet är givetvis ett akvarium vilket ju är mer kontroversiellt på ett sjukhus - men jag planerar att hävda att det bara rör sej om plantor (som alla andra har) bara att de behöver mer vatten än normalt. Samt att det där som simmar omkring bara är där för att omvandla den plantnäring jag tillför i flingform.

Slå till direkt! "vattentäta" argument har du ju!!!!!:D :D :D Jag håller på dig!
#19 - 30 oktober 2006 01:28
erikthur skrev:

Tycker inte alls att det är kontroversiellt - vi har ett akvarium på vår avdelning. Det är en så'n där leasing-burk som kanske inte är sååå kul... Därför har jag pratat med chefen om att vi skulle kunna inhandla ett kar om kanske 540 l (eller t.o.m 720 l) som jag kan sköta - OCH för en billigare penning! Hon tyckte det lät intressant, och det kan bli aktuellt när vi får våra nya lokaler där det får plats... tyvärr inte förrän 2008 - men ändå! =)

Annons