Hur ofta möblera om ??

#1 - 24 augusti 2008 11:37
Hej jag undrar hur ofta jag kan hålla på och möblera om i mitt malawi akvarium utan att dem ska bli super stressade och skygga ??
tacksam för svar :D
#2 - 24 augusti 2008 11:58
Aldrig är absolut bäst! :)

mazzkot skrev:
Hej jag undrar hur ofta jag kan hålla på och möblera om i mitt malawi akvarium utan att dem ska bli super stressade och skygga ??

tacksam för svar :D
#3 - 24 augusti 2008 13:01
Okey men jag blir aldrig nöjd med inredningen det blir antingen för fullt eller för m kt gömställen så dem bara gömer sig eller för lite gömställen :(
#4 - 24 augusti 2008 14:04
Försök att bygga ett revir åt varje dominant hane och låt det vara så..Se till att de är en bit ifrån varandra bara.. :)

mazzkot skrev:
Okey men jag blir aldrig nöjd med inredningen det blir antingen för fullt eller för m kt gömställen så dem bara gömer sig eller för lite gömställen :(
admin
Christian Alfredsson
#5 - 24 augusti 2008 14:07
Om man har för få malawiciklider så kan de vara skygga. Köp ganska många. Sälj sedan tillbaka de som inte får plats till akvarieaffären.

När jag var liten var malawiciklider dyra i förhållande till min månadspeng. Tog två månader att kunna köpa 9 st. Dessa hade jag i ett 500-liters med några grottor. Jag fick stå och titta på dem genom fönstret för att ha en chans att se dem, så skygga var de. Allt ordnade sig när de fick lite yngel och jag hade råd att köpa fler.
#6 - 24 augusti 2008 15:53
Just nu så har jag 11 st rödzebra och fem demasoni ska nog också köpa 1 par a.jacobfreibergi dem simmar i ett 375 l kar mina fiskar och jag har idag möblerat om åt dem då jag har i stor kruka där min dominanta hane är sen så har jag 4 st andra krukor två rötter och ett rör och en snäcka där dem kan göma sig jag har också ett mindre stenröse men jag oroar mig nu att inte alla har ställe att göma sig på :( Men nu så är dem framme iallafal och simmar runt i karet :P

ÄHH jag tar och skickar några bilder så får ni se jag knäpper med min 2 megapixels kamera på mibilen så kvaliten är inte så bra :/ Men tack så mkt för alla svar och ni får hemskt gärna hjälpa mig till att snygga till det ( Har börjat fundera om det kanske ska bli andra fiskar vilket jag inte vill men jag är så sjukt detalj hypnotiserad vilket jag tycker är svårt att få till i ett sten akvarium :( ) Och även hjälpa mig att få en bra uppbyggnad i karet och så :D

Första bilden så ser ni högra sidan av akvariet och min do minanrta hane :) längst in i kanten så ser nt den stora krukan.
[ATTACH]13549[/ATTACH]

Här är mitten av akvariet där jag har lagt en rot min snäcka som är närmast i bild och två stenar
[ATTACH]13550[/ATTACH]
Här är vänstra sidan där ni sr hur jag gömt en krukaoch lagt på en rot
[ATTACH]13551[/ATTACH]
Och här är en bild på hela akvariet
[ATTACH]13552[/ATTACH]

Och det jag undrar är om det räker med gömställen och hur jag skullekanske kunna göra det snyggare :D
admin
Christian Alfredsson
#7 - 24 augusti 2008 16:06
Fiskarna är nog nöjda som det är. Försök gömma pumpar och doppvärmare så tycker jag det blir mycket snyggare.
#8 - 24 augusti 2008 16:25
Mmmh Jag ska ta och köpa några stora växer som står i vägen :D
admin
Christian Alfredsson
#9 - 24 augusti 2008 16:30
Kommer bli kanon. Skifferplattor kanske kan funka. Slimline från Back to Nature, fast då måste man limma.
#10 - 24 augusti 2008 16:36
AAaa :) Tack så mkt för dem snabba svaren och allt :D

Annons