Hur ofta kan Goldens få barn?

#1 - 2 september 2007 19:32
Jag ser att min ena golden hona börjar bli riktigt rund om magen.... hon var senast gravid sist i maj. är det möjligt att hon är gravid igen? hur ofta kan de bli gravida?

om hon börjar tugga, jag har lite problem då, för jag har 3 st golden yngel redan i mitt yngel/spottkar (60 L ) som är 2 månader och 1½ cm... vad gör jag med dem isf?

over and out!
#2 - 2 september 2007 21:00
låt de lite större golden ynglen gå i en yngelnätkasse eller skärma av ditt akvarium med blå filtermatta om du är rädd att de nya blir uppätna

gjorde själv så när jag hade 10 Röd Zebra och en Demasoni skulle spotta.
är dags nu igen då en av mina Golden tuggar nu

Tomas
#3 - 3 september 2007 14:12
ah... hmm tror inte att ynglen tycker om att bo i nätkasse på några liter... kanske att jag köper mig en filtermatta dårå! :)

hur ofta kan goldens bli gravida?
#4 - 3 september 2007 16:47
nike83 skrev:
ah... hmm tror inte att ynglen tycker om att bo i nätkasse på några liter... kanske att jag köper mig en filtermatta dårå! :)

hur ofta kan goldens bli gravida?

Hmm. Svårt att säga exakt. Brukar bli varannan månad här ungefär... De måste äta upp sig efter den förra gradviditeten. Sedan leka och bli gravida. Typ :P Runt 2 månader skulle jag säga.
#5 - 4 september 2007 08:06
stew, tack för ditt svar!
#6 - 5 september 2007 17:31
hur ser leken ut då? hur går allt till egentligen?
#7 - 5 september 2007 21:15
Ser ut nästan som denna, bläddra ner på sidan så ser du ett lekande par Pundamilia nyererei

http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=56424&page=24
#8 - 5 september 2007 21:36
#9 - 6 september 2007 11:08
hur ser leken ut då? hur går allt till egentligen?

de dansar runt i en ring, honan lägger ut ägg som hanen vibrerar/befruktar och hon tar in äggen i munnen. sen äre bara att vänta 3 veckor
#10 - 6 september 2007 15:21
okej, blir fräckt att se någon gång =) har bara fått se tuggandet än. hur stort tuggkar bör man ha? räcker det med ett mini på 20 liter eller krävs det mer?

har lite ont om plats nämligen =(

Annons