ansjo skrev:Det beror på vad du har för fisk och teknik till karet, med bra filtrering och liten fiskbelastning krävs det inte lika stora vattenbyte lika ofta som om du har tvärtom. För enkelhetens skull byter jag varje vecka och oftast på en bestämd dag så jag vet att det blir gjort;).
Raggsockan skrev:I mitt 110L har det blivit så att jag byter var 14:e dag. Då har jag hjälp i form av min man som kan bära alla hinkarna som är fyllda med vatten. Men när den var nystartad så bytte jag varje vecka.
Jens A. skrev:För ett 136 liters låter varannan vecka bra. Men varför i allsin dar hålla på med hinkar när man kan använda trädgårdsslangar som hävert?
Stoffe.B skrev:Aha, det är ju bra att utnyttja "oss.";) Måste bara säga att din visningsbild är förträffligt fin.:p
Jens A. skrev:För ett 136 liters låter varannan vecka bra. Men varför i allsin dar hålla på med hinkar när man kan använda trädgårdsslangar som hävert?
Mick13 skrev:När jag var liten och bodde i ett stort hyreshus var det en granne där som helt sonika hängde häverten som var gjord av trädgårds slang över balkong räcket och vattnade gräsmattan nedanför.Men till saken hör att han bodde på 3 våning och slangen nådde bara strax nedan för hans balkong. Så dom på våningarna nedan för var inte så glada när det kom akvarie vatten på deras balkonger med utemöbler. =)