hur mycket ska man mata

#1 - 5 april 2004 21:02
Hur ofta och hur mycket ska man mata dom, har flingfoder å totallt 10 fiskar... står vilka under på min info
#2 - 5 april 2004 21:05
Prova med var tredje dag till att börja med. Jag antar att man hjälper naturen på traven att skapa alger annars. Det är nog det felet jag har gjort, har haft problem med alger sen 2½ månad tillbaka.
#3 - 5 april 2004 21:06
<font color="red">Mata morgong och kväll, lägg i lite flingor i handen och smula ned, se till så att det inte sjunker ned så mycket på botten, om några flingor gör det så tar ändå malen hand om dom. Mata hellre för lite än för mycket!</font id="red">
#4 - 6 april 2004 02:21
Hmm nu sa ju ni iaf emot varrann... hmm å du zeroz säger 2 ggr per dag... hmm ger dom mat 1 gång om dan nu å den ja lägger i äter dom iaf upp på 30 sec typ... inget blir kvar...
#5 - 6 april 2004 06:02
30 sekunder kan vara lite länge. Det är bättre om de klarar av ätandet på halva tiden....
#6 - 6 april 2004 06:09
supersunk, om de äter upp sin mat på 15 sekunder så får inte de fiskarna som kanske inte upptäckt maten någon mat.
jag ger en maltablett och en nypa flingfoder varje dag, plus krossat flingfoder till mina yngel i yngelburen.
Inte ett spår av nitrit, bara lite nitrat som bara är i bra mängder.
Jag antar att det var nitrit som oroade Stigan.
Isf bör du skaffa någon mer växt.
#7 - 6 april 2004 07:29
lite 1-2 ggr/dag ,de svälter knappast ,en gång i veckan kan du strunta att ge mat

Annons