Hur mycket salt kan jag ha i till scalare?

#1 - 25 augusti 2005 20:13
Försöker få ordning på en scalare med ett utstående öga men vet inte riktigt vad jag ska göra.. Verkar dessutom som att den är blind på det ögat och så är det lite ljusgrått/grumligt. Har stoppat ner den i ett karantänskar och öst i lite salt, på burken står det en tesked/50 liter vatten, är det tillräckligt eller kan jag ha i mer utan problem?

Borde jag kanske behandla med något annat?
#2 - 25 augusti 2005 20:20
[QUOTE=Fredde_]Försöker få ordning på en scalare med ett utstående öga men vet inte riktigt vad jag ska göra.. Verkar dessutom som att den är blind på det ögat och så är det lite ljusgrått/grumligt. Har stoppat ner den i ett karantänskar och öst i lite salt, på burken står det en tesked/50 liter vatten, är det tillräckligt eller kan jag ha i mer utan problem?

Borde jag kanske behandla med något annat?[/QUOTE] HAN HAR VÄL STÖTT PÅ NÅGOT MINA DISKUS BLIR SÅ I BLAND DET BRUKAR GÅ TILL BAKA AV SIG SJÄLVT
#3 - 26 augusti 2005 12:32
Jag har en altumskalar som också har fått grumligt öga, fast här står det inte ut utan det är snarare plattare än det andra. Har inte saltat utan försöker hålla god vattenkvalitet istället, och ser ifall det hjälper.
#4 - 26 augusti 2005 12:35
En ahli-hona i vårat malawi-kar fick grumligt öga, vi gjorde två vattenbyten två dagar i rad, och hällde lite salt i, sen gick det bort.
Om du har den i karantän så tycker jag du ska göra som det står på anvisningen och ha tålamod, där kan den ju inte smitta. Håll koll på den och se hur det urartar sig!

Annons