Hej när jag hade mitt 50l akvarium matade jag flingfoder två ggr om dan varje dag i veckan jag vet att man ska ge lite olika mat så jag hade tre olika flingfoder jag tror jag matar kanske lite för mkt..
HUr matar ni??
Sarahh skrev:Hej när jag hade mitt 50l akvarium matade jag flingfoder två ggr om dan varje dag i veckan jag vet att man ska ge lite olika mat så jag hade tre olika flingfoder jag tror jag matar kanske lite för mkt..
HUr matar ni??
Nina82 skrev:Jag tycker Sarahh´s förslag låter bättre ;)
Du behöver inte mata 2ggr/dygn. Och fasta en dag gör bara gott :)
Sarahh skrev:Hej när jag hade mitt 50l akvarium matade jag flingfoder två ggr om dan varje dag i veckan jag vet att man ska ge lite olika mat så jag hade tre olika flingfoder jag tror jag matar kanske lite för mkt..
HUr matar ni??
Nina82 skrev:Finns speciellt pellets som ska vara bra för slöjstjärtar.. Har aldrig haft dessa själv så mer vet jag inte :)
Rolle85 skrev:Vad innehåller frysfoder för nått och köper ni det färdigt från zoo?
JojjeN skrev:Jag har levande artemia i så stor utsträckning som möjligt, sjuka fiskar kan få frusen artemia.
Nina82 skrev:Låter som att sjuka fiskar inte kan äta levande artemia när du lägger upp meningen sådär ;)
Hur menar du förresten?
Både sjuka och friska fiskar kan ju äta både levande och fryst artemia [:o]
JojjeN skrev:Syftade främst på min sjuka kulfisk som jag har just nu, han behöver få i sig mycket mat, men är så svag att han inte orkar jaga artemian, utan endast suger i sig de få som kommer precis framför hans mun. Då är det ju bättre att jag ger honom frusen tills han blir bättre och orkar jaga igen.