Hur mycket mat till Malawi?

#1 - 1 oktober 2003 16:32
Jag tänkte bara fråga med vad ni matar era Malawis med, hur mycket ni ger dem och hur många gågner per dag ni utfodrar dem?

Säg gärna hur många fiskar ni har och hur stora de är?

#2 - 1 oktober 2003 16:33
Jag ger mina flingfoder på morgonen och räkmix eller Artemia på kvällen. Jag ger dem så mycket som de äter upp på ett par minuter.
#3 - 1 oktober 2003 16:38
Jag matar mina med varierande kost Hikaris gold pellets finns i olika storlekar,Fryst artemia,fryst röd plankton(små räkor),fryst cyclops o vegetabiliskt foder emellanåt.:!

Mina firrar ser du här skriv gärna va du tycker .!

http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=105762
#4 - 1 oktober 2003 16:44
Ursprungligen skickat av aquan00b

Jag matar mina med varierande kost Hikaris gold pellets finns i olika storlekar,Fryst artemia,fryst röd plankton(små räkor),fryst cyclops o vegetabiliskt foder emellanåt.:!

Mina firrar ser du här skriv gärna va du tycker .!

http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=105762

Jag har ett likadant Akvarium som du har :] Och väldigt liknande fiskar :]Häftigt :]

Jag matar mina med Röd Räkmix, Grön Räkmix och Torrfoder..har aldrig testat flingfoder faktiskt...
#5 - 2 oktober 2003 12:08
Jag brukar mata på kvällen med räkmix och varierar med cyclops.

Jag brukar försöka mata så att alla fiskarna hinner roffa åt sig åtminstone lite mat innan det tar slut. Har några som är väldigt små och som inte kommer intill maten förens de andra börjar lugna sig lite. Jag skulle tro att maten tar slut på kanske lite över en minut.
#6 - 2 oktober 2003 13:02
jag matar mina med spirulinaflingor och varierar ibland med aquatic nature-pellets. Räkmix har jag också, det fungerar väldigt bra med dessa tre foder. Jag har under en månad matat uteslutande med spirulinaflingorna och de har klarat sig riktigt bra på det, de enda som fått lite för lite protein i sig är mina Protmelas Taiwan red, de behöver uppenbart kraftigare foder än spirulina-flingorna. Flingorna är ett bra foder som inte skitar ner så mycket som räkmix gör (iaf min) samt att man inte riskerar förstoppning på de Tropheusar jag har i samma akvarium.

Detta var mina små erfarenheter, tackar för mig!
#7 - 2 oktober 2003 13:10
Jag matar bara 1 gång om dagen, ibland väntar jag några dag sen matar jag. Både räxmix och torr fling foder
#8 - 2 oktober 2003 18:47
Jag matar oftast bara en gång om dagen.
En dag i veckan får dom ingen mat alls.
Någon gång i månaden matar jag två gånger på en dag.
Är det så att jag är bortrest ett par tre dagar så klarar dom sig hur bra som helst utan mat. Oftast så leker dom då också.
Jag varierar fodret ganska mycket.
Aquatic Nature, räkmix och gröna ärtor är vad jag använder.
#9 - 4 oktober 2003 09:39
jag matar dom vuxna varannan dag med räkmix !
har ca: 150 vuxna Malavis + 300 yngel ynglen får räkmix dagligen + ev fodertabletter (spirulina)
#10 - 5 oktober 2003 09:49
vad innebär röd räkmix och grön räkmix??

//steffo
#11 - 7 oktober 2003 14:35
Röd eller grön räkmix:Det beror på vilket pigment som är tillsatt.

Annons