Hur mycket fiskar kan man ha ?

#1 - 1 november 2006 20:34
Har en liten fråga om hur mycket fiskar man kan ha i ett 180 liters kar med måtten 100 långt 50 högt 40 brett

I dags läget har jag följande

5 små praktbotier
3 blå gurami
3 black molly
4 siamesiska algätare
5 små pansarmalar
3 khuliålar
2 sugpropps malar

Hur mycket mer fisk kan jag ha eller är det lagom som det är skulle eventuellt vilja ha några fler guramis eller kanske ett par scalarer
#2 - 1 november 2006 20:36
går du in på artbeskrivningen så ser du vad dom olika fiskarna behöver för storlek på akvariet och typ av inredning och vattenkvalitet osv.
#3 - 1 november 2006 20:54
jonais skrev:
Har en liten fråga om hur mycket fiskar man kan ha i ett 180 liters kar med måtten 100 långt 50 högt 40 brett

I dags läget har jag följande

5 små praktbotier

3 blå gurami

3 black molly

4 siamesiska algätare

5 små pansarmalar

3 khuliålar

2 sugpropps malar

Hur mycket mer fisk kan jag ha eller är det lagom som det är skulle eventuellt vilja ha några fler guramis eller kanske ett par scalarer

Känns som att det börjar bli fullt va. Själv hade jag rensat upp en del och kört färre arter istället. Tycker det blir snyggare så.

PS. Nästan grannar ju :)
#4 - 1 november 2006 21:01
Har själv en hel del fblandade fiskar och det blir bara jobbigt tillslut att titta eftersom de är så många och olika färger.
Men nu har jag gjort av mig med några.
#5 - 1 november 2006 21:30
Tycker inte att det låter som några fiskar alls jag, jag har många fler i mitt 180 liters. kolla på min zoon. men nu är det fullt i mitt kar...

Måten på ditt akvarium blir 200 liter..
#6 - 2 november 2006 20:30
Håller med att det inte blir snyggt med för många olika arter men om jag köper några olika guramis till så tror jag det kan se bra ut.
Hade tänkt mig några guld och mosaik

Annons