hur mycket bajsar en ancistrus.

#1 - 21 januari 2006 13:13
hej i mitt 375l har jag några få fiskar plus 2 ancistrus som är ca 7,5 cm. de ligger alltid en massa brunna "högar" på botten och trodde att de kom från rötterna. men efter att ha matat med zuchini i några dagar så e det mycket stora gröna högar. alltså är det ancistrus bajs som ligger och skräpar ner .eller??. de e överdrivigt mycket och jag tror inte att det kan vara ¨så bra. hjälp tack ?????
mvh siwep
#2 - 21 januari 2006 14:04
mina gjorde oxå ifrån sig ganska ordentligt. tror inte de e nåt ovanligt. dom äter ju i princip hela tiden så de e ju inte så konstigt.. men du kanske matar dom lite för mycke?
#3 - 21 januari 2006 14:38
de får kanske en tablett var 5 dag och nästan aldrig något annat,.:( men de käkar mycket växter och rötterna
#4 - 21 januari 2006 14:41
matade du inte me zuchini då? det är nog ingen fara i alla fall. får väl slamsuga botten lite oftare bara.
#5 - 21 januari 2006 15:56
slamsög i mitt 450l igår.. en hel del skit kan jag konstatera! Jag har guramis, tetror och ancistrus. Har endast ett ytterfilter = dålig cirkulation på vattnet = skiten sugs inte in i ytterfiltret. Ska sätta in ett innerfilter snart och då räknar jag med att bottnen kommer bli fin och utan högar.
#6 - 21 januari 2006 19:04
Mina ancistrusar (ca 15 st + 2 st stora praktbotior) får 5-7 olika tabletter varje dag... och jag kan inte se speciellt mycket "skit" på bottnen! Men jag har två pumpar i akvariet som filtret behövs rensas ca. var fjortonde dag.
Har även 30-40 andra blandade fiskar i akvariet...
#7 - 22 januari 2006 10:31
fiskskit!!!

[QUOTE=TinaW]Mina ancistrusar (ca 15 st + 2 st stora praktbotior) får 5-7 olika tabletter varje dag... och jag kan inte se speciellt mycket "skit" på bottnen! Men jag har två pumpar i akvariet som filtret behövs rensas ca. var fjortonde dag.
Har även 30-40 andra blandade fiskar i akvariet...[/QUOTE]

intresant ämne får jag ju nog säga,,,men sunt förnuft säger nog att stoppar man i sig mycket mat skiter man klart mycket,och äter man väldigt lite så är det nog omöjligt att skita mycket.Samma regel gäller nog för fiskar*L*
#8 - 23 januari 2006 09:42
växtdelar innehåller mycket lite näring och varelser som lever på sådana måste således äta större volym mat än rovdjur.

Annons