[QUOTE=peterhaack]Jag kommer att få skit jag med för detta svaret men innefilter *sucks*(enl mig) bilogin blir inte helt korrekt man plockar ju ur filtret ibland och man sköljer(i akvarie vatten) men vissa bakterier dör ändå.
Man matar inte bara fisken, med en sådan pump matar man den med(slöseri med mat).[/QUOTE]
haft innerfilter tyckte inte det va mycket att ha funktionsmässigt.
va kanske 1.5dl filtermaterial totalt.
ytterfilter är väl bland det bästa men till mindre akvarier finns ju inte såmycke att välja på.
jag e förespråkare av bottenfilter, och jag kan säga att jag inte plockar upp ngra filter stup i kvarten jag matar inte pumpar med mat, j
jag dammsugar inte heller grusen, mitt bottn filter har inte sett dagens ljus på mitt ena kar på över ETT år.
klippte upp de lite så de passar va ja skall skriva bättre.
har också bottenfilter kopplat till en cirkulationspump och det funkar mycket bra och är diskret.
jag damsuger inte heller gruset.
mitt bottenfilter stoppades i isommras och efter att ha kört innerfilter.
innerfilter med stor blå filtermatta och bottenfilter så är bottenfiltret en klar vinnare hittils.
bottenfilter kan ju även användas som ett förfilter till ytterfilter om man så vill.
då får man ju en j***a fin rening då ytterfiltret mycket sällabn behöver rengöras.
bobbyfuller kan minnas fel men har för mej att du har fått ordning på nitriten men skulle ja minnas fel finns det nåt som heter toxivec.
ska tydligen kunna sänka höga nivåer av nitrit rätt fort.
aldrig använt det själv så ja kan inte säga så mycke om de men en del har ju provat det och skrivit att dom tyckt det varit bra.
0.8 till 0.3 på ett par timmar var det en som skrev.