hur mkt mat????

#1 - 29 augusti 2007 16:21
Hur mkt mat ska grodor ha?? Hur ofta???
#2 - 29 augusti 2007 16:30
beror helt på vad det är för groda.
#3 - 29 augusti 2007 17:14
ok,, dvärgklogroda. 2 st. ursäkta att jag inte var tillräckligt med info där..
#4 - 29 augusti 2007 17:48
elinj skrev:
ok,, dvärgklogroda. 2 st. ursäkta att jag inte var tillräckligt med info där..

Här finns en massa info om Dvärgklogrodor: www.groda.tk
#5 - 29 augusti 2007 17:51
där det står det inget om hur mkt och hur ofta.. har läst det men inget hittat

det står bara att de äter röda mygglarver, yngel, men inte hur ofta och hur mkt.
#6 - 29 augusti 2007 17:54
elinj skrev:
där det står det inget om hur mkt och hur ofta.. har läst det men inget hittat

det står bara att de äter röda mygglarver, yngel, men inte hur ofta och hur mkt.

Jag har 2st dvärgklogrodor i mitt sällskaps kar. Fast, i det finns oxå en massa fiskar plus en stor klogroda. Jag ger två rutor röda mygg varannan dag men det mesta av det hamnar i stora klogrodans och fiskarnas magar.
#7 - 29 augusti 2007 19:11
mm det mesta av mina mygglarver jag ger kommer in i black mollys mage.. men 2 rutorn varann dag ska gå bra.har kommit på ett ställe där inte några fiskar kommer åt bara de små yngelna.
tack för tipset.
#8 - 29 augusti 2007 20:21
elinj skrev:
mm det mesta av mina mygglarver jag ger kommer in i black mollys mage.. men 2 rutorn varann dag ska gå bra.har kommit på ett ställe där inte några fiskar kommer åt bara de små yngelna.

tack för tipset.

Kom ihåg att inte ge någon annan mat när du ger mygglarver. Då kan det lätt bli för mkt. Ser du att mat ligger kvar och inte blir uppäten - plocka upp det igen och ge lite mindre nästa gång. Lycka till!
#9 - 30 augusti 2007 05:47
Du har gett för mycket mat om det ligger mygglarver kvar på botten flera timmar efter matning.

Du har gett för lite mat om all mat går åt till grodorna inom 15-30 minuter.

En riktlinje som brukar vara lagom är en ruta var tredje dag per tre grodor. Men har du då fiskar som äter resterna kan du ju ge mer. Har aldrig varit med om att grodorna äter för mycket, men resterna ligger och ruttnar i karet.
#10 - 30 augusti 2007 08:08
Risken att dvärgklogrodorna blir mat åt den stora finns när den växer på sig
#11 - 30 augusti 2007 09:51
då ger jag dom normalt med föda.. en ruta är lagom eftersom det inte bara grodor som äter detta.,
#12 - 6 september 2007 12:21
eriahl skrev:
Risken att dvärgklogrodorna blir mat åt den stora finns när den växer på sig

Jo, jag har hört det. Än så länge har den stora klogrodan inte visat några tecken på att vilja äta andra invånare i akvariet. Jag hoppas att han ska komma ihåg att inte äta sina kompisar när han blivit större :p
#13 - 6 september 2007 18:46
Mina grodor har det bara bra,, De kommer fram på em simmar som tokstollar :) jätte roligt att se dom, och så gullig man kan vara.

Annons