Hur mkt kostar Scalarer???

#1 - 15 april 2007 01:18
Hej!!!:) Är lite nyfiken på hur mkt Scalare fiskar kosstar är det någon som vet???:p
#2 - 15 april 2007 06:43
En som inte är så stor och inte vildfångad kostar runt 50, 30 om du har tur...
Men en vildfångad kan kosta flera hundra.
#3 - 15 april 2007 11:26
en liten skalar kostar ca 25 kr i Malmö
#4 - 15 april 2007 12:55
Baby5hawt skrev:
Hej!!!:) Är lite nyfiken på hur mkt Scalare fiskar kosstar är det någon som vet???:p

i flertalet av gbg-s affärer får du en "noname" scalare för ca 20:-

>150 för nån fin VF av något slag...
#5 - 15 april 2007 18:32
hur mycket tror ni Altum kostar i göteborgstrakten?
#6 - 15 april 2007 20:42
Vic skrev:

har inte sett någon tillsalu det senaste ½året..., sist jag såg så var dom små och kostade 149:-
#7 - 16 april 2007 06:04
Vic skrev:

trop hadde inne för 1 halvårsen dom var väll 5-10 cm höga tror han tog 295 rät saftigt för så små tycker jag
Kjell Fohrman
Administrator
#8 - 16 april 2007 06:41
har inte sett någon tillsalu det senaste ½året..., sist jag såg så var dom små och kostade 149:-

Har pratat med flera grossister och enligt dessa kommer det i stort sett inte in några altum alls längre. Jag har hört flera teorier om varför - men oavsett vilken av dom som stämmer så går det i alla fall för tillfället inte längre att få tag i altum
#9 - 16 april 2007 19:44
skalarer ligger på ungefär 50 lappen här nere i mitt område...men ibland kan man hitta för 39 kr styck
#10 - 16 april 2007 19:53
Har pratat med flera grossister och enligt dessa kommer det i stort sett inte in några altum alls längre. Jag har hört flera teorier om varför - men oavsett vilken av dom som stämmer så går det i alla fall för tillfället inte längre att få tag i altum

Kresus Jistus! Det där låter alarmerande, jag som hade tänkt dundra igång med Altum inom kort. Det är väl ändå så att det kan komma att bli tillgång längre fram...? fan, jag blir änna orolig...
#11 - 16 april 2007 20:28
Ang. altum

så har den leverantören jag har iaf med dom på sin senaste prislista..
Finns peruensis altum och en som bara heter spec. altum. Men de betyder kanske inte att dom finns med?!
Kjell Fohrman
Administrator
#12 - 17 april 2007 07:34
så har den leverantören jag har iaf med dom på sin senaste prislista..

Finns peruensis altum och en som bara heter spec. altum. Men de betyder kanske inte att dom finns med?!

"Peru altum" är det inga problem med men det är ju ingen altum utan en skalarform.

Det skall väl också sägas att problemet med altum är att de tydligen drabbas av någon sjukdom och att de därför dör efter en tid. Var ju i Berlin förra helgen och besökte då en stor tysk grossist som berättade att de visserligen lyckats ta in altum några gånger men att de alltid alla har dött efter en tid.
Så om man får tag i dom - se till att karantänshålla dom i minst 6 månader.
#13 - 17 april 2007 14:54
skulle vilja ha altum men lär väll inte finnas i linköping på ett antal år! / sur Oscar

Annons