Hur många yngel får Guldsöm ?

#1 - 20 oktober 2003 21:18
Mina Guldsömmar håller precis på att leka, och jag undrar hur många yngel dessa kan få? Mina Blåciklider är åxå på G att leka så någon som vet hur många yngel dom får? Kan like gärna fråga hur många yngel Eldbukarna åxå får dom åxå verkar vara på G att leka.

Har hela tiden trott att dom två största Guldsömmarna var hannar, då den största verkade mycket elak på den andra o jag ade den ofta och länge, men det verkar osannolikt då dessa två leker just nu. Är dom så elaka mot sina honor också ?

Jag skulle tro att det inte blir något denna gång då akvariet är lite överbefolkat, men det kan vara bra att veta lite längre fram då dom går själva eller med färre fiskar.
#2 - 20 oktober 2003 21:28
runt 30-40 fick mina när dom lekte.
#3 - 20 oktober 2003 21:55
Hej

De kan nog lägga upp till ett par hundra ägg, kanske mer när de är fullvuxna. Men det är nog inte vanligt att så många överlever.

MVH Micke
#4 - 21 oktober 2003 14:08
Vi fick ca 100 yngel men de är få som klarar sig
#5 - 21 oktober 2003 16:28
Hej
jag har guldsöm som har fått en kull tror att det
kunde vara 100-200 nu efter en vecka är<font color="red"></font id="red"> dom ca;20 st
har inte växt något synbart.
Vad ska dom ha som foder,nu mal jag ner torrflingor.
Någon som har något förslag.

MVH Dan L (Nyköping)
#6 - 21 oktober 2003 18:15
Till Sudden:
hur många yngel fick du upp till 15cm och hur jorde du
rent konkret eller är det hemligt.
Dan L
#7 - 21 oktober 2003 18:21
Till Sudden:
Det blev fel mått jag menar 15mm
MVH Dan L
#8 - 22 oktober 2003 14:28
Jag fick upp ca 10 till 15mm
Jag har nu tre kvar på ca 5-7 cm
Jag flyttade dom till ett yngel kar där jag hade dom på tillväxt jag matade dom med Artemia och baby flingfoder sen flyttade jag dom till större kar och började ge dom Mygglarver och mysis och lite ciklidmat
Andledningen att jag flyttade dom var att jag hade texasciklid som hade förstört några lekar, så jag ville ha några som klarar sig
Efter det här ska jag försöka med Texas dom har lekt ett antal gånger nu

Annons