hur många var på bollmoras aktion?

#1 - 25 februari 2007 17:16
tje undrar hur många som var där samt vad som inhandlades
#2 - 25 februari 2007 17:16
var du där kenny?
#3 - 25 februari 2007 17:17
Nej,
#4 - 25 februari 2007 18:12
jag var där. Köpte en hel del, vad kan ni läsa i den här tråden http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=97674
#5 - 25 februari 2007 18:24
Okej.de som var meningn var att ni skulle berätta va ni köpt:D
#6 - 25 februari 2007 19:06
Kenny*92 skrev:
Okej.de som var meningn var att ni skulle berätta va ni köpt:D

jaja oook :p

L-66
Sturisoma aurerum
Red crystal räkor
Peru skalar
växter och rötter
samt svärdbärare till kompis
#7 - 25 februari 2007 19:27
Jag var där! Köpte fiskmat och levandefoder (vita mygg) !
Jag ville ha black mollys och vattenpest men kunde inte stanna så länge, så det blev jag utan.
#8 - 26 februari 2007 20:14
Här är en till som var där.
Sex st Ansistusmalar
några burkar guppy och svärdbärare
en Malawi,
ett par skalarer
och en kampfisk
plus en del växter.
#9 - 26 februari 2007 20:26
Roligt att höra:)
#10 - 27 februari 2007 07:06
Rödlöga: vilken sorts guppy fick du? pris?
#11 - 27 februari 2007 20:27

hur många var på bollmoras aktion?

Väldigt många, svårt att uppskatta, men minst 300, kanske upp till 500 totalt under dagen, auktionssalen var mer eller mindre fullsatt hela dagen(200pers)
Plus allt folk minglades runt auktionsvaror och i cafterian:)
ca 17.30 så räknade jag att det satt över 50 pers i auktionssalen:)
Så det var en mycket lång men lyckad dag, jag tror många hittade "fynd";)

Själv hann jag inte handla så mycket men några doppvärmare,syreslang och kolsten inhandlades;)

Glöm nu inte bort riksstämman i April i Haninge med jättebra föredragshållare:)
http://www.bollmoraakvarieklubb.org/etc/sarfannons_2007/rikstamman_2007.htm
Och sen är det auktion i September igen...;)
#12 - 28 februari 2007 01:57
Jag var där och som jag hade skrivit i ngn tråd innan så satte jag på mig en klisterlapp med mitt zoopetnick ifall ngn skulle kika, men var ingen som sa hej till mig som jag inte kände innan.
Jag stannade i drygt 5 timmar och det fanns som vanligt en massa att köpa och gott om trevligt folk. Men det är nästan för stort och lite drygt att sitta och vänta i timmar på en sista påse man är intresserad av.

Du som frågade vad det fanns för guppy kan jag berätta en del..

Endlers av skiftande kvalité
En burk med ngn okänd vildform, stog inte vart de kom ifrån o jag kände inte igen dem.
Japan-blå dubbelsvärd ( de kom jag hem med, har haft sådana tidigare, men gett bort alla och blev sugen igen )
Det fanns en också dubbelsvärd-wienersmaragd, men tyckte inte det var riktigt rätt färg på dem, men ibland svårt att avgöra på rädda fiskar i en påse.
Sedan fanns det gott om triangelstjärtsguppy i olika färger, en del poster var helt ok av dessa men riktigt bra triangelstjärtsguppy är svårt att få tag på. Dock tycker jag en del poster på denna auktion var ovanligt bra.

Förutom mina japan-blå dubbelsvärd fick jag med mig hem gröna wagtail svärdbärare, de ser man då inte ofta. Dvärgsvärdbärare, 2 sorters killis, Gambusia affinis ( behövde fler honor ), gott om växter, en lysramp, gamla samlingar av tidningarna killi bladet och Akvariet, sniglar.

Som vanligt var det välordnat och tycker det är bra med så stort utbud av försäljning på fasta bordet.

Så ses igen i Bollmora i september, det är en auktion man inte vill missa.

Hälsn Robban

Annons