hur många prinsessor+prins i ett 105L??

#1 - 13 februari 2004 22:30
<font face="Comic Sans MS"></font id="Comic Sans MS">Jag tänkte ha bara ett par tänkte jag i ett 105L, ska man ha andra fiskar oxå eller???

Har redan stora anicitrus malar som jag ska ha där i!

Ska man ha flera prinsessor i med en hanne???

Eller går det att bara ha ett par i?? Vad triv dom bäst med???
Mvh Milla
#2 - 14 februari 2004 00:51
Hej

I ett 105-liters blir det nog svårt att ha andra par också. Om du inreder så det blir skilda områden som de kan bilda revir i, så kan du kanske ha nå´n Julidochromis eller nå´t liknande också.

Prinsessan bildar par, så en hane och en hona räcker. Men de kan vara rätt svåra att könsbestämma, även om honorna har kortare fenspetsar.

MVH Micke
#3 - 14 februari 2004 01:54
Kör på ett par av prinsessorna samt några ancistrusr... Blir kanon fint
#4 - 14 februari 2004 08:26
Ok, då blir det par!!!!

Vilken inredning ska jag satsa på??? Vil dom ha sten rös, grottor, eller rötter????

Vill ha klar det till på söndag så jag kan slå igång akvariumet och få hem min prinsessa och prins i veckan!!!
Milla
#5 - 15 februari 2004 02:43
Dom gillar grottor och aven jatte stora snackor som dom kan anvanda som grottor. Det blir svart att hitta en fisk som kan ga ihop med dom i ett 105 liters....nar dom borjar lagga agg sa kommer det att bli strid pa livet. Jag har ett par i ett ca 90 liters och har provat att satta i bade ocellatus och nagra malar men det gar inte. Dom hade nastan ihjal dom! Jag har aven ett par Daffodil prinsessor i ett 300 liters sallskaps kar och det gar inte mycket battre.....dom har precis borjat leka och tycker att alla andra fiskar ska hoppa over kanten o ner pa golvet. Mao sa ar dom inte alls sa graciosa o kansliga som dom ser ut utan riktiga sma odjur!

Annons