hur många platys??

#1 - 15 april 2004 20:20
Hej hej!
Funderar på att skaffa fler platys till mitt kar, har fyra st som ni ser nedan. Hur många tror ni skulle vara lämpligt?
Visst borde jag skaffa av samma färg som jag redan har så det inte blir korsningar?
Funderar på att ha en nio/tio stycken kanske. Är det för mycket med tanke på de fiskar jag redan har?
Ska även skaffa två till ancistrus men de var slut på affären så det får vänta ett tag..

//Karin
#2 - 15 april 2004 20:30
Nu är ju skalarer bra på att äta yngel men det kan annars bli väldigt mycket platys till slut...
Färg avgör du själv, det kan ju bli rätt kul med korsningar med... Skall bli spännande att se vad det blir för nått med min nya platyhanne
I ditt ställe hade jag först skaffat fler fantomtetror då de är stimfiskar.
#3 - 15 april 2004 20:32
har tänkt på det själv också, men kommit fram till att jag inte vill ha fantomtetror i karet längre, de är rätt tråkiga och färglösa och stimmar inte så bra. Hade tänkt låta de leva tills de dör utan att skaffa nya. Affären här är inte så pigg på att byta in fisk nänmligen. Är jag grym?

//Karin
#4 - 15 april 2004 20:51
Inte ett dugg grym tycker jag som gör detsamma med mina neontetror. Tristare firrar har jag aldrig varit med om så de får vara kvar tills de dör ut - vilket kan ta ganska många år *suck* :O/
Köp inte på dig för många platy utan föd upp dina yngel och byt in dem mot nya platy så du får in nytt blod då och då. Låt varje hane få 2-3 honor så har du en bra fördelning och honorna får vila från uppvaktning ibland.
#5 - 15 april 2004 20:56
då måste jag köpa iallafall två honor till då eftersom jag har två av varje nu. En hona kolavippa vid min lilla nitrittopp förra veckan.
kanske köper två honor till då då. Så har jag 6 platys.

det ser bara så tomt ut i karet...=(

//Karin

Annons