Hur många olika sorters malawi?

#1 - 28 juli 2010 05:22
Undrar hur många olika sorters malawi sorter jag kan köra i mitt kommande 720L?
Och hur många i varje grupp som är bäst?

Har nu tre olika sorter (Johanni, hongi, rödzebra) i grupper om 6st i varje.
De sorterna jag funderar på att skaffa till senare är golden och blå delfinciklid.
#2 - 28 juli 2010 10:18
Personligen tycker jag man kan ha ungefär 1 art per hundra liter utan att det upplevs som stökigt eller fisksoppa.
#3 - 28 juli 2010 11:00
endymion skrev:
Personligen tycker jag man kan ha ungefär 1 art per hundra liter utan att det upplevs som stökigt eller fisksoppa.

Jag skulle nog vilja hålla med om detta. Roligare med lite fler variationer, men sen finns det dem som tycker annorlunda såklart. Men ska du sedan ha en grupp som är lite större 15+ så skulle jag nog ta bort en, dvs 6 arter :)
#4 - 28 juli 2010 11:07
Det beror ju helt och hållet på vad du kör med för fisk, men om du ska ha dessa tre sorter kan du ju ha minst 10 av varje sort. Men jag skulle slängt i fler arter...
#5 - 29 juli 2010 09:54
endymion skrev:

Låter ju vettigt.

pontulf skrev:
Det beror ju helt och hållet på vad du kör med för fisk, men om du ska ha dessa tre sorter kan du ju ha minst 10 av varje sort. Men jag skulle slängt i fler arter...

Jag kommer skaffa fler arter, golden, blå delfinceklid. Sedan en till då så kör jag på 6st arter och 10-12st i varje grupp.
#6 - 30 juli 2010 18:57
Är det inte väldigt personligt vad man "blandar" och hur många man blandar.. som ni säger.. en del kanske bara vill ha en art medan andra vill ha "fisksoppa" Själv så kör jag och sambon på 4 olika arter och skall ha en till (540L) Livingstonii 4st. Rödzebra 5st. Golden 6st. och Fire Fish 5st.
Det vi saknar nu är är Maison reef. Dock är de rätt dyra så det får vänta med dem... ingen som vet nån som odlar dessa?? ;)

Skicka upp en bild på karet dit ;)
Tommy
#7 - 30 juli 2010 22:48
åå, dom var gryymt snygga dom fiskarna =)

Finns bilder i 720L projekt tråden ;)

Annons